E-mash, het bedrijf achter de sites Shoemash.nl, Fashionmash.nl en Bagmash.nl, heeft een kapitaalinjectie gekregen van Eenmedia. Dit mediabedrijf achter vrouwenwebsites als Fashionscene.nl, Girlscene.nl en Ze.nl, verkrijgt hiermee een belang van 30 procent in de start-up van Melvin Bostelaar en Tom Hardeveld. Dat schrijft het Financieele Dagblad.
Eind april lanceerde E-mash drie sites die leunen op een nieuw e-commerce concept: mashen. Shoppers kunnen op Shoemash.nl, Fashionmash.nl en Bagmash.nl steeds kiezen tussen twee producten, om uiteindelijk bij hun favoriet uit te komen.
Voor dit eerste jaar verwachten de ondernemers op een omzet van 300.000 euro te komen. Maar in 2012 moet dat 2 miljoen euro zijn, mede door bijdrage van Eenmedia. ‘Nu komen we nog op 50.000 bezoekers per maand. Door Eenmedia, dat maandelijks 3,9 miljoen bezoekers trekt, moet dit snel meer worden', zegt Hardeveld in het FD. 'Zij hebben de markt al en hebben een groot internationaal netwerk.’
Hoeveel Eenmedia in E-mash heeft geïnvesteerd, maken de partijen niet bekend. ‘Het gaat in ieder geval om minder dan 500.000 euro, maar in de toekomst kan het bedrag daarboven komen’, zegt Georgios Petropoulos, de ondernemer achter Eenmedia. ‘E-mash past precies bij onze doelgroep, meisjes en vrouwen die van mode en beauty houden. Wij gaan ons in eerste instantie richten op de marketing, de technische kant en de koppeling met onze al bestaande en nieuwe merken.’
Ook gaat Petropoulos de jonge ondernemershelpen met de lancering van hun vierde website, 24hourfashiondeal.nl, die eind augustus gelanceerd gaat worden. Op deze website bieden acht grote webwinkels iedere dag een ‘superdeal’ aan. ‘Websites voor dagaanbiedingen bestaan al langer, dus dat is vertrouwd bij de consument. Mashen is nieuw en dat moet eerst nog heel vaak herhaald worden’, aldus Bostelaar.
Op de lange termijn hopen de ondernemers veel meer mashwebsites te exploiteren. Ze hebben inmiddels 85 namen geclaimd.
Hoe het mashen precies werkt vertelde Melvin Bostelaar eerder al in een artikel in Twinkle 5-2011. Dit artikel kunt u ook online lezen.
Is die 300.000 euro omzet eigen omzet (dus aan affiliate commissies)? Zou ik erg knap vinden; dat is een revenue van 50 eurocent per bezoeker..
Leuk idee Shoemash, maar mijn ervaring (en van anderen die ik spreek) is dat ik de mash-websites niet zo prettig vind werken, het is mij niet duidelijk hoe de website voor mij de beste schoen kiest. De omzet van 300.000 lijkt mij ook erg hoog..
Beste Bram en Stijn,
Bedankt voor jullie reacties. Allereerst antwoord op jullie eerste vraag mbt de omzet. Deze omzet bestaat uit affiliate commissie en voor een groot deel uit advertisements. Zoals je hebt gelezen lanceren wij volgende week 24hoursfashiondeal in Nederland Engeland en Amerika, tevens zal Shoemash gelanceerd worden in deze landen. Gezien de reacties die wij uit deze landen al op zak hebben verwachten wij hier een hoop van. Op 24hoursfashiondeal werken wij sec met "website take-over" advertisements. Gezien het bereik die E.E.N. Media naar de websites gaat loodsen hebben wij deze "take-overs" al gereserveerd staan voor grote merken die willen adverteren. Dit dus voor 3 landen. Wij streven er dan ook naar om deze omzet te halen.
Dat het punt van Bram over de mash websites. Doordat we net online zijn hebben we natuurlijk al een hoop feedback gekregen. Het zou ideaal zijn wanneer je eerste versie (3 maanden geleden) direct de definitieve versie moet zijn voor het publiek die bij een ieder aansluit. Echter is dat een fatasie uiteraard. Wij zijn drukdoende om te blijven optimaliseren. Zo heeft E.E.N. Media een behoorlijke know-how opgebouwd in de markt en gaan wij samen de websites analyseren, de feedback van anderen bespreken en naar aanleiding hiervan een versie 2.0 lanceren. Kortom we blijven optimaliseren.
Hoop hiermee jullie vragen te hebben beantwoord.
Mvgr.
Melvin Bostelaar
Duidelijk! Veel succes!
@ Bram, welke anderen mag jij wel niet spreken? De omzet van 300.000 mag je dan wel hoog vinden maar is in dit geval totaal niet relevant of je het te hoog vindt.
Zelf schijn je een onderzoek gedaan te hebben naar een aantal dagaanbieders welke volgens je onderzoek elders goedkoper zijn? Opvallend is dat de aanbieders welke je benoemd geen van alle in je vouchercode site voorkomen...... daarnaast erg merkwaardig dat je moet betalen voor je onderzoek? E-mash een leuke site met potentie!