Twinkle | Digital Commerce

Zeven verschillen tussen mobiele en desktop zoekresultaten

2017-05-27
180101
  • 1:51

De zoekresultaten op een telefoon wijken af van de zoekresultaten die worden weergegeven via desktop. Uit een onderzoek door Bryson Meunier blijkt zelfs dat rankings via smartphones en desktops met 86 procent verschillen.

Om degenen te overtuigen die denken dat het optimaliseren van desktop search voldoende is om ook goed te scoren op mobile search, geeft Meunier op Searchengineland.com een aantal punten aan waarop mobiele resultaten afwijken van desktop resultaten. In dit artikel vindt u er zeven.

1. Lokale resultaten zijn more likely in mobile search aangezien Google Places vermeldingen soms hoger verschijnen in mobiele resultaten dan op een desktop en omdat domeinen met een lokale intentie meer kans hebben om te worden getoond.

2. Sommige zoekopdrachten hebben interactieve resultaten in mobile search en pushen webrankings naar beneden (bijvoorbeeld [weather] in Android en iPhone search hieronder). Marketeers die zich op dit type queries met interactieve resultaten richten, zien veelal een lagere click through rate (CTR), die van invloed kan zijn op hun selectie van zoekwoorden.



3. Android gebruikers zijn altijd ingelogd, dus gepersonaliseerde resultaten worden vaker weergegeven dan bij desktop search. Dit zou kunnen vragen om on-site berichten gerelateerd aan acties die gepersonaliseerde zoekresultaten veranderen, zoals 'bookmark deze site voor gemakkelijkere toegang in Google'.

4. De posities van verticale resultaten zijn anders bij mobile search. Zo zijn bijvoorbeeld videoresultaten afgebroken in plaats van dat ze op dezelfde regel staan. Afbeeldingen verschijnen vaak hoger in mobiele zoekresultaten. Image search optimization en video SEO hebben vaak een lage prioriteit bij marketeers, maar als mobiel belangrijk is binnen een bedrijf, dan zou er dus eigenlijk meer prioriteit aan moeten worden gegeven.

5. Er is (nog) geen Google +1 button voor mobiele zoekresultaten.

6. Mobile search heeft minder filters bovenaan dan desktop search (Web, Images, Places, more versus Web, Images, Videos, Maps, News, Shopping, Gmail, more). Minder mogelijkheden tot filteren, kan een hogere CTR voor mobile search betekenen.

7. Er is momenteel geen optie om content te blokkeren in mobiele zoekresultaten. Dit kan veranderen als Google meer informatie verzamelt over de effectiviteit van de resultaten in een post-Panda World. Maar op dit moment bestaat de mogelijkheid om content te blokkeren er alleen voor desktop search.

Bron: Searchengineland.com