Twinkle | Digital Commerce

21 tips voor topconversie

2017-05-27
292131
  • 1:30

Bryan Eisenberg opende vanochtend de derde editie van de Global   E-commerce Summit in Barcelona. Eisenberg, die veel boeken op zijn naam heeft staan en de titel online marketing authority draagt, had de bezoekers direct in zijn greep met zijn presentatie 21 Secrets of Top Converting Websites. Meer dan tien jaar is hij bezig geweest om achter de geheimen van goed converterende e-commerce sites te komen. ‘Your website sucks’,   is zijn statement. 1998 hadden de webshops een gemiddelde conversieratio van 1,8 procent. Nu, 13 jaar later, ligt dat gemiddelde op 3 procent. Maar er zijn sites die het beter doen. Stukken beter. Schwan’s bijvoorbeeld, ziet 41,7 procent van zijn bezoekers converteren in kopers. ProFlowers 26, 5 procent. Het kan dus wel. En Eisenberg heeft onderzocht hoe dat kan en onthult 21 geheimen.



Een van die geheimen is het aanbieden van aantrekkelijke en relevante aanbiedingen. Overstock.com doet dat bijvoorbeeld met ‘Free shipping on your first order’. ‘Je conversie gaat met sprongen omhoog als je de klant een aanbieding doet ter waarde van een kopje koffie’, zei Eisenberg gekscherend. Alleen zouden vaste klanten die aanbieding niet mogen zien, want die raken – in de woorden van Eisenberg – pissed off.
En als je dan je klant zo’n mooi aanbod doet, laat dat dan overal op de site terugkomen, tot in het winkelmandje.

Veel geheimen die Eisenberg prijsgeeft hebben te maken met de inzet van reviews en ratings. Gebruik ze in je promoties, je e-mails, zelfs offline en neem ze als basis het voor de feedback van klanten en research.

Eisenbergs presentatie staat bol van de goede en minder goede voorbeelden.

De hele presentatie is online te vinden in de vorm van een webinar. Boeiende kost en praktisch inzetbaar voor elke webshop die z’n conversie wil verhogen.