Bij de Live Shopping Days in Berlijn betraden afgevaardigden van verschillende Duitse e-commerce start-ups het podium om te vertellen over hun business. Twinkle was erbij en somt kort enkele concepten op die webwinkeliers - wie weet - ook in ons land vooruit zouden kunnen helpen.
Pay.by.shopping
Via Deal United kunnen klanten software of games gratis ontvangen bij de aankoop van een ander product. Onder meer Otto, Neckermann.comn en Gap maken al gebruik van wat Deal United Pay.by.shopping noemt, ‘an alternative payment method for monetizing digital and virtual goods’. Idee: meer klantloyaliteit voor merchants en nieuwe klanten voor adverteerders (slide). In onderstaand voorbeeld laat Deal United zien hoe een adverteerder kan inhaken op Moederdag.
Gutscheinconnection
Gutscheinconnection biedt kopers in een aangesloten webshop korting in een andere webshop die participeert in het concept. Wie iets heeft besteld mag één kortingsbon bij een andere shop kiezen, die per e-mail wordt toegestuurd. De gedachte is dat participanten elkaars verkopen bevorderen. Via nieuwsbrieven van Gutscheinconnection kunnen ze bovendien klanten op een nieuwe manier bereiken.
Pakketplus en InsertAgent
Paketplus en de pas in oktober begonnen concurrent InsertAgent bieden bedrijven de kans te adverteren bij webwinkelpakketten. De mogelijkheden voor targeting gaan verder dan bij gangbare vormen van direct mail en bovendien worden shoppers im Glücksmoment aangesproken. Webwinkeliers kunnen de kosten voor hun logistiek drukken door flyers, testflacons of ander promotiemateriaal van andere bedrijven mee te sturen.
Paketplus (links) en InsertAgent sommen de voordelen voor webwinkeliers op als volgt:
Dealclub
Dealclub is een ‘speedshopping kanaal’, waar geregistreerde shoppers kunnen bieden op producten met een stekker die wel deugdelijk zijn, maar niet meer het nieuwste van het nieuwste. Ze krijgen 33 seconden de tijd om een product tegen de dan getoonde prijs aan te schaffen. Als ze daarvan afzien, krijgen ze een andere artikelprijs voorgeschoteld, die ook lager ligt dan de gangbare winkelprijzen.
Vanaf volgende maand biedt het bedrijf webverkopers de optie hun eigen Dealshop te openen, waarin ze wekelijks maximaals tien verschillende producten in de aanbieding mogen doen. Over een verkoop ontvangt Dealclub, uiteraard, een provisie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Gezien in Berlijn: nieuwe marketingconcepten voor webwinkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.