Twinkle | Digital Commerce

Danie Bles brengt webglossy naar Facebook

2017-05-27
190188

Styliste Danie Bles heeft haar online-glossy Bydanie.nl een plek gegeven op Facebook. Vanuit het magazine kunnen fashionista’s klikken en kopen bij achterliggende shops. Bydanie.nl trekt meer dan vijftigduizend unieke bezoekers per maand.

Bles, die onder meer werkt voor Yolanthe Cabau van Kasbergen en Sylvie van der Vaart, opende Bydanie.nl in juni vorig jaar. Internetondernemer Coen Fredriks, die mede-initiatiefnemer en voor de helft eigenaar is, sprak toen van ‘de eerste online-stylist’ van ons land.

Direct bestellen
Voor de webglossy bezoekt Danie tientallen verschillende online-modeshops, waaruit ze ‘must-haves combineert tot een look’. Lezers kunnen de producten direct vanuit het magazine bestellen. Gebleken is dat lezers gemiddeld zes minuten spenderen aan de glossy, waarin ze acht pagina’s bekijken, laat Fredriks weten aan Twinkle.

Voortaan hoeven de fashionista’s niet meer naar Bydanie.nl, maar kunnen ze het magazine ook op Facebook doorbladeren en van daaruit aankopen doen in webwinkels.

Conversie
Volgens Fredriks trok Bydanie.nl afgelopen maand 52.000 unieke bezoekers. De conversie lag op 1 procent, bij een gemiddelde orderwaarde van 183 euro. Een snelle rekensom leert dat Bydanie.nl op jaarbasis ruim een miljoen euro in het laatje brengt voor de shops waar het mee samenwerkt. Bles en Fredriks verdienen behalve aan affiliatevergoedingen ook aan advertenties in de glossy. Met Shop for me voorziet Bydanie.nl daarnaast in een online-verkoopkanaal voor retailers die dat nog niet hebben.

Shopwithyourfriends
Onlangs heeft Bydanie.nl de mogelijkheid geïntroduceerd om zogenoemde lookbooks aan te maken met vrienden. Daarvoor werd een samenwerking gesloten met Chatventures ShopWithYourFriends: Fredriks: ‘Vanuit de datafeed van vijftien tot twintig favoriete webshops van Danie kunnen bezoekers samen shoppen en lookbooks maken. Iedere maand zal Danie het mooiste lookbook selecteren en met een prijs belonen.’

Afrekenen binnen glossy
Fredriks laat verder weten dat Bydanie.nl bouwt aan een nieuwe website, kijkt naar een entree op de Duitse markt en naar mogelijkheden om shoppers met PayPal te laten afrekenen binnen het magazine, waarna split payments naar de verkopende webwinkeliers vloeien.