Twinkle | Digital Commerce

Gebruik mobiele telefoon tijdens holiday shopping season

2017-10-05
180101
  • 1:22

Volgens Google is 78 procent van de smartphone-gebruikers in Amerika bereid om een mobiele applicatie te downloaden of te gebruiken voor holiday shopping. De optie prijzen te vergelijken is hierbij het meest populair.

Een onderzoek van het mobiele marketingbureau Briabe Media, uitgevoerd onder gebruikers van MocoSpace, toont een vergelijkbaar resultaat: voor 76 procent van de respondenten uit de Verenigde Staten was hun mobiele telefoon enigszins belangrijk tijdens het afgelopen holiday shopping season.

Vrouw versus man
Vrouwen hechten blijkens hetzelfde onderzoek meer waarde aan het gebruik van hun mobiele telefoon voor holiday shopping dan mannen. Ruim een derde van de vrouwen zegt het mobieltje 'zeer belangrijk' te vinden, tegenover 28 procent van de mannen.



Afkomst
Bij een segmentatie op basis van afkomst wisselen de gewoontes wat betreft mobiel winkelen ook sterk. Zo hecht 84 procent van de Aziaten waarde aan het winkelen via de mobiel. Gevolgd door personen uit Latijns-Amerika met 82 procent. Van de blanke mensen hecht 'maar' 69 procent waarde aan mobiel shoppen.



Leeftijd
Segmentatie op basis van leeftijd geeft minder resultaatverschil, al zijn jongeren wel - zoals te verwachten - meer geïnteresseerd in mobile shopping. Waar 79 procent van de jongeren zegt dat hun telefoon belangrijk was in het koopseizoen, zegt 74 procent van de volwassenen boven de dertig hetzelfde.

De mobiele telefoon is in het afgelopen shopseizoen het meest gebruikt voor het zoeken naar product- of prijsinformatie voordat de koper een winkel bezocht (62 procent). Minder respondenten deden dit terwijl ze in een winkel waren (46 procent).

Bron: Emarketer.com