Twinkle | Digital Commerce

Truus.nl beconcurreert Ah.nl in non-food

2017-05-27
331189
  • [nieuws]
  • 0:58

Twee voormalige werknemers van levensmiddelfabrikant Procter & Gamble hebben met Truus.nl een nieuwe webwinkel gelanceerd voor huishoudelijke en verzorgingsproducten. ‘Over een jaar willen we na Albert Heijn de nummer twee zijn in dit segment.’

Christian van Someren en Olivier Prakken, respectievelijk algemeen en commercieel directeur van Truus.nl, zien veel ruimte op de ‘onderontwikkelde’ Nederlandse online-retailmarkt: ‘Onderzoek laat zien dat de consument behoefte heeft aan extra gemak’, zegt Prakken, ‘maar in ons land wordt dat nog lang niet altijd geboden. Daar springen we als Truus.nl op in.’

Drieduizend artikelen
Truus.nl, dat bestellingen boven de 45 euro gratis bezorgt, mikt onder meer op tweeverdieners en gezinnen met jonge kinderen. Het assortiment bestaat bij de start uit ongeveer drieduizend artikelen van verschillende fabrikanten, die daags na bestelling worden afgeleverd.

Virtuele schappen
Bezoekers van Truus.nl kunnen op basis van hun behoeften een categorie kiezen (man/vrouw/gezin/baby/huishouden), waarna alleen relevante producten worden getoond. Truus.nl gaat verder prat op zijn 'visuele schappen , waardoor de consument de producten overzichtelijk gepresenteerd krijgt en makkelijk een keuze kan maken'.