Otto heeft de nieuwste versie van de social commerce toepassing Shopwithyourfriends geïmplementeerd in zijn webwarenhuis. Klanten kunnen met zes anderen live winkelen op Otto.nl en via Skype met elkaar praten over producten en outfits.
De voice-toepassing is nieuw binnen Shopwithyourfriends, een applicatie die ontwikkelaar Chatventure eerder sleet aan Wehkamp.nl. Die online-retailer heeft voor zijn social shopping activiteiten een nieuwe partner gevonden in Livecom, zo werd vorige week bekend.
Zes vrienden
Manager internet Alexander van Slooten zei in een interview met Twinkle dat voice een van de opties is die Wehkamp.nl wil gaan faciliteren. Met de implementatie van Shopwithyourfriends (demo) kan Otto.nl die feature al aanbieden aan zijn klanten. Waar Wehkamp.nl de gezamelijke browse-mogelijkheid bewust beperkt tot twee shoppers, biedt Otto.nl de ruimte om zes vrienden uit te nodigen voor een sociale shopsessie.
‘Uniek in de wereld’
Over de veranderingen binnen Shopwithyourfriends (blog-posting) laat Chantal van der Vorst van Chatventure aan Twinkle weten: ‘Tijdens het shoppen kun je nu direct met je vrienden overleggen via de geïntegreerde Skype-functie. Zo wordt de shopervaring nog realistischer en leuker. Voorheen was er alleen een chatfunctie. Deze combinatie is uniek in de wereld. Verder is de invite flow aanzienlijk verkort, wat de usability ten goede komt. Je komt nu direct in de applicatie terecht en kan besluiten zelf te gaan shoppen of outfits te maken en pas later je vrienden uit te nodigen.’
Dus Wehkamp stopt tijd en geld in de ontwikkeling van een uniek soort applicatie, om vervolgens voor een 'kopie' van chatventure's systeem te kiezen, die minderwaardig is? Goede zet!