Oracle wordt de nieuwe eigenaar van ATG, leverancier van e-commerce software. De activiteiten van ATG, waarvan grote Amerikaanse multichannel-ketens als Best Buy en Macy's klant zijn, zouden goed aansluiten bij het portfolio van Oracle.
Oracle betaalt ongeveer 1 miljard dollar voor ATG.
Crosschannel commerce en crm
Oracle verwacht ATG’s kennis van crosschannel commerce te kunnen koppelen aan tools voor customer relationship management ofwel crm. Uit het persbericht: 'Together Oracle and ATG expect to help businesses grow revenue, strengthen customer loyalty, improve brand value, achieve better operating results, and increase business agility across online and traditional commerce environments.'
Tot die omgevingen behoren niet alleen e-commerce sites en fysieke winkels, maar ook mobiele shops en callcenters.
Meer omzet
ATG, dat ook Bol.com op de klantenlijst heeft staan, boekte het afgelopen kwartaal een omzet van ruim vijftig miljoen dollar, een flinke plus ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De overname door Oracle moet nog wel worden goedgekeurd door aandeelhouders en Amerikaanse instituties. Dit zal waarschijnlijk begin volgend jaar worden afgerond.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Oracle betaalt 1 miljard dollar voor ATG
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.