Twinkle | Digital Commerce

Mobiele uitdagingen voor groepskopers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Groupon-concurrent BuyWithMe koppelt zijn groepskortingen bij retailers vanaf vandaag aan mobiele uitdagingen op de winkelvloer bij diezelfde retailers. Mensen die hun online gekochte coupon komen verzilveren, kunnen extra korting krijgen door bijvoorbeeld een foto te nemen.

Dat meldt Techcrunch zojuist. Net als Groupon, het ‘jongste miljardenbedrijf ooit’, bemiddelt BuyWithMe in kortingen van - meestal - fysieke winkeliers. Op de site kunnen Amerikanen aanbiedingen vinden bij winkels in hun stad. Als voldoende mensen zich binnen een vastgestelde termijn intekenen voor de deal, gaat deze door. De koopjesjagers krijgen dan een coupon die ze kunnen inwisselen bij de fysieke winkelier.

SCVNGR
Dan komt SCVNGR om de hoek kijken, het bedrijf waarmee BuyWithMe een deal sloot. SCVNGR is naar eigen zeggen ‘a game about doing challenges at places’. De uitdagingen op de winkelvloer, die gebruikers punten en daarmee korting en cadeautjes op kunnen leveren, variëren van het maken van een grappige foto tot het scannen van een QR-code achterin de fysieke winkel. BuyWithMe verwijst voortaan naar de iPhone- en Android apps van SCVNGR, dat de aanbiedingen van BuyWithMe daarop zal communiceren.

Pindakaas en chocolade
Techcrunch schrijft dat dit zeker niet het laatste voorbeeld zal zijn waarin groepskopen en geolocatie-functies, beide toenemend populair, worden gecombineerd. ‘Het is misschien wel de meest onvermijdelijke combinatie sinds pindakaas een chocolade’, aldus het weblog.

Cyriac Roeding 
Op de Thuiswinkel Update zal Cyriac Roeding volgende week zijn licht laten schijnen op bovenstaande en andere actuele retailontwikkelingen. Dat doet hij in een workshop met de titel The Mobile Revolution. Roeding is oprichter en CEO van Shopkick, één van Amerika’s populairste mobiele applicaties voor retail. Smartphone-bezitters kunnen via de app punten sparen als ze een winkel betreden, zonder dat ze daarvoor in hoeven te checken.