Nieuwe winkels, franchise van winkels en de webshop moeten WE Fashion een omzetverdubbeling gaan opleveren. Dat zegt Wouter Kolk , bestuursvoorzitter van de moderetailer, tegen Het Parool. WE Fashion is in december begonnen met verkoop via internet en de webshop is de snelstgroeiende van alle winkels. Wat omzet betreft staat de webwinkel al op de tiende plaats.
Eind april kondigde WE aan de webshop ook naar het buitenland uit te rollen. Het eerst volgende land is Duitsland, vertelde e-commerce director Linda de Graaff tijdens de Thuiswinkel Vakbeurs. Na Duitsland volgen de andere landen waar WE al actief is: België en Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.
Kolk wil binnen vijf jaar de omzet, nu zo’n 350 miljoen euro, verdubbelen. De grootste groei moet komen uit franchise van winkels, waarbij zelfstandige ondernemers een zaak van WE kunnen exploiteren. Kolk denkt hierbij aan landen als Turkije, Polen en Rusland. WE Fashion concentreert zich op Noord-Europa, daar slaat de kleding het meest aan. Zuid-Europa beschouwt Kolk meer als het jachtterrein van een keten als Zara, met een mediterrane snit en bijbehorende kledingmaten. Kolk tegen Het Parool: ‘Maar als een partij het wil proberen, dan doen we dat.’
Ik will graag informatie over de franchise van de WE