Twinkle | Digital Commerce

J.C. Penney richt pijlen ‘bijna maniakaal’ op e-commerce

2017-11-08
306154
  • 1:18

Met een ‘agressieve mix’ van technologische verbeteringen en andere tactische vernieuwingen wil J.C. Penney jaarlijks een miljard meer gaan verdienen aan e-commerce. De Amerikaanse warenhuisketen neemt zijn platform op de schop en zet stevig in op het mobiele kanaal.

Chief Information Officer Tom Nealon vertelde deze week op een congres in New York dat J.C. Penney  in zijn geschiedenis (Wikipedia) nog nooit zo’n grote investering heeft gedaan. ‘De focus van de organisatie op e-commerce neigt naar het maniakale’, zei hij volgens Internet Retailer.

Mobiel
Jcp.com krijgt een compleet nieuwe infrastructuur, die wordt gebouwd door de Art Technology Group (ATG). ‘We zijn op dit moment enorm gefocussed op mobiel’, aldus Nealon over de ontwikkelingen. In het mobiele kanaal zullen volledige shopmogelijkheid, opties tot het verzilveren van coupons en ratings en reviews worden opgenomen.

Catalogus
J.C. Penney was halverwege de jaren negentig een van de eerste retailketens die online ging verkopen, min of meer door zijn papieren catalogus online te zetten. De afgelopen drie jaar bleven de online-inkomsten steken op een bedrag van ongeveer anderhalf miljard dollar, op een totale concernomzet van circa 18,5 miljard dollar in 2009. In het eerste kwartaal van dit jaar stegen de e-commerce inkomsten met 1 procent, waar de omzet uit het fysieke kanaal met hetzelfde percentage afnam.

De ambities met de nieuwe infrastructuur, die eind volgend jaar operatief moet zijn, voorzien vanaf 2015 in een toename van de webomzet met een miljard dollar per jaar.