Twinkle | Digital Commerce

Fashion en lifestyle voor een dag op Hellobuybye.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:25

Hellobuybye.com verkoopt sinds afgelopen weekend iedere dag een ander modeartikel. Initiatiefneemster Hariatie Eleveld, die een verleden heeft in de modebranche, wil onder meer een extra afzetkanaal bieden aan opkomend designertalent uit ons land.

Uit ervaring weet Eleveld dat het voor veel beginnende ontwerpers lastig is hun kleren in de schappen van retailketens te krijgen. ‘Hen bied ik een platform. Op Hellobuybye.com zullen echter ook fashion- en lifestyleproducten van meer gevestigde namen worden aangeboden. Die zullen normaal gesproken nergens anders goedkoper te krijgen zijn, al is de webshop (anders dan eendagsverkopers als iBood, OneDayOnly of Boekvandaag.nl, red.) geen aanbiedingensite. Klanten kunnen bij ons soms wel een extra cadeau krijgen bij een aankoop.’

Filosofie
Via een nieuwsbrief kunnen klanten op de hoogte blijven van wat er die week ongeveer in het virtuele rek van Hellobuybye.com zal komen te hangen. Eleveld: ‘Ik wil per week een bepaald thema volgen in het aanbod en mensen niet vermoeien met een dagelijkse nieuwsbrief. Ook online willen consumenten hun kostbare tijd goed besteden. Met Hellobuybye.com beperk ik keuzemogelijkheden door simpelweg al een keuze voor mensen te maken. Dat is de filosofie achter de site.’

Wishlist
Eleveld mikt op modebewuste mannen en vrouwen tussen de 20 en 35 jaar. Bezoekers van de site kunnen in de history zien welke producten op voorgaande dagen zijn aangeboden. Op een wishlist kunnen ze aangeven welk type product ze heel graag aangeboden zien worden op Hellobuybye.com. Andere shoppers kunnen zich achter zo’n suggestie scharen door een ‘like’ uit te delen. Eleveld, die internationale ambities koestert met de site: ‘In de toekomst hoop ik daar een deel van mijn inkoop op af te kunnen stemmen.’