V&D verkocht in de aanloop naar Sinterklaas 500 procent meer online dan vorig jaar. Producten van Lego, Blond Amsterdam en Sapph vonden het gretigst aftrek in de webshop, aldus de warenhuisketen.
Met dank aan de sterk gestegen online-verkopen kon V&D over de afgelopen Sinterklaasperiode een totale omzetstijging van 7 procent noteren.
CEO Mark McKeon legt dit in een persbericht naast de algehele bestedingsafname in de retailbranche van 7 procent, door Thuiswinkel.org geabstraheerd uit cijfers van Detailhandel Nederland.
Laplace.nl
Een online-omzetgroei was verwacht, gezien de uitbreiding van het assortiment en de toegenomen bekendheid sinds Vd.nl vorig jaar september live ging. Volgens McKeon komt de verzesvoudiging echter als een aangename verrassing: ‘Onze verwachtingen zijn overtroffen. En niet alleen bij Vd.nl. We zien ook het groeiende succes van Laplace.nl, de online partyservice van La Place. De verkoop is in de aanloop naar Sinterklaas met 20 procent gestegen.’
100 miljoen euro
Vorige maand zei McKeon dat de online-omzet van V&D in de komende vijf jaar moet kunnen uigroeien tot 100 miljoen euro per jaar. Voor 2010 hoopt hij op een webomzet die de omzet van het grootste van 62 fysieke winkels kan evenaren.
V&D heeft recentelijk een nieuwe webshop laten maken door een andere grote webshop. Het is een kopie van die andere webshop en zelfs de orderafhandeling wordt verzorgd door die andere webshop. Dan vind ik een stijging van 500% eigelijk nog best laag, aangezien V&D hiervoor geen wasmachines en televisies verkocht.
@ Hans: Een webshop die webshops maakt? Klinkt als een goed concept. Of bedoel je iets anders?
Volgens mij was de "webshop" van V&D vorig jaar nog zo klein dat het meer een "webcountertje" was...we wachten op het echte V&D "webwarenhuis"!