Van de honderd grootste online-adverteerders in Nederland, is Bol.com na de SNS Bank het best vindbaar op internet. Dat blijkt uit de Top-100 Online Vindbaarheid 2009, die Checkit heeft opgesteld.
Het zoekmachinemarketingbureau beoordeelde de grootste internetadverteerders (volgens Nielsen) op elf verschillende vindbaarheidscriteria. Achter SNS Bank en Bol.com bezet Hewlett Packard de overgebleven plek op het podium met Hp.nl.
Andere webwinkels
Op de lijst staan onder Bol.com nog vier andere webwinkeliers. Het zijn Wehkamp.nl (plek 15), Otto (54), eBay (55) en Neckermann.com (56). Volgens Checkit scoren de webwinkels met een gemiddelde ‘vindbaarheidsscore’ van 75 procent boven het overall gemiddelde. Het bureau voegt er aan toe dat dat niet vreemd is, gelet op het belang van vindbaarheid voor hun totale omzet.
Online-adverteerders
De Top-100 Online Vindbaarheid 2009 laat zich moeilijk vergelijken met de lijst van vorig jaar, omdat Checkit toen keek naar de honderd grootste adverteerders over alle kanalen. Dit keer is de lijst met de honderd grootste online-adverteerders als basis genomen. Zo kan het gebeuren dat de vier best scorende bedrijven van dit jaar geheel ontbraken in de Top-100 Online Vindbaarheid 2008, toen DSB Bank de lijst nog aanvoerde.
Meer over de Top-100 Online Vindbaarheid 2009 vindt u in Twinkle nummer 10, die volgende week op de mat valt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com tweede in Top-100 Online Vindbaarheid
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.