Twinkle | Digital Commerce

Zappos.com investeert in interactieve productvideo’s

2017-05-27
170130
  • 1:09

Zappos.com wil veel meer gebruik gaan maken van klikbare video’s om zijn assortiment te promoten. Op dit moment zijn slechts 10 van zulke filmpjes te zien, die allemaal draaien om schoenen van Nike.

Wie tijdens het kijken met zijn muis op een product klikt, krijgt onder in het videoscherm extra informatie te zien. Wie vervolgens klikt op Get it!, krijgt in een apart browser-venster de detailpagina van het product voorgeschoteld, waarop direct kan worden besteld.

Actie
De klikbare video’s, die draaien op het video commerce-platform van Overlay.TV ('Watch it. Click it. Get it'), zijn aan de achterkant van Zappos.com geknoopt. Hierdoor wordt geïnteresseerde kijkers direct duidelijk gemaakt of de geklikte items voorradig of in de aanbieding zijn.

De mediaplayer van het door Amazon.com overgenomen Zappos.com stelt gebruikers ook in staat de filmpjes al tijdens het kijken door te plaatsen op Facebook en Twitter.

Nieuwe video's
De tien Nike-video’s die nu op de site staan, zijn ieder ongeveer een minuut lang. Webstrateeg Brian Kalma heeft inmiddels laten weten dat Zappos.com zoveel mogelijk van zijn assortiment in interactieve video’s wil vatten. Volgens Clickz.com begint de vermaarde online-schoenverkoper na het lopende holiday shopping season met de toevoeging van nieuwe video’s. Ook filmjes waarin gebruikers hun oordeel geven over producten van Zappos.com, zullen volgens Kalma van de interactieve feature worden voorzien.