Twinkle | Digital Commerce

Nieuw sociaal netwerk voor vrouwen

2017-05-27
169130
  • 1:18

Nederland krijgt er een nieuwe sociaal platform bij dat speciaal gericht is op vrouwen: Female Factor. De site biedt onder meer etalages waarin webwinkeliers hun waar kunnen tonen aan een van de zeven gedefinieerde vrouwtypen.

Femalefactor.nl wordt pas op 12 maart aanstaande gelanceerd, maar is al wel in de lucht. De site is ontstaan uit een gemis aan een compleet mediaplatform voor vrouwen, aldus initiatiefneemster Anja Beerepoot: 'De meeste vrouwenmedia richten zich ofwel op mode, ofwel op carrière ofwel op spiritualiteit. Femalefactor.nl dekt al die onderwerpsgebieden.'

Style Diva en Spiritual Goddess
Op de site kunnen vrouwen in de rol duiken van zeven verschillende vrouwtypen: Mommy Dear, Miss Feelgood, Passionate Lover, Style Diva, Urban Cowgirl, Business Lady en Spiritual Goddess.

Linda niet weggelegd
De ondernemers onder de leden kunnen op die deelsites tegen betaling 'etalages' huren om hun waar aan te prijzen. Beerepoot: 'Een advertentie in de Linda is voor kleine ondernemers niet weggelegd. Wij willen de groeiende groep vrouwelijke webwinkeliers en andere vrouwen in business een goedkoop maar gericht alternatief bieden. Zo zie je dat onder Miss Feelgood zijden beddengoed wordt aangeboden en onder de Urban Cowgirl een boek over solo-reizen.'

Grootste vrouwennetwerk
Beerepoot heeft de ambitie om Female Factor, dat ook evenementen organiseert, uit te laten groeien tot het grootste vrouwennetwerk van Nederland 'en het liefst daarbuiten'.

Twinkle zal uitgebreid verslag doen van het Social Media Congres, dat het volgende week organiseert in het Utrechtse MediaPlaza. Op die dag komt onder meer aan de orde hoe webwinkeliers munt kunnen slaan uit sociale netwerken.