Toen Reid Carr voor het eerst hoorde over Twitter, bekroop hem het gevoel dat hij niet meer kon meekomen met de jeugd van tegenwoordig. Zoals vele anderen is de man die aan het hoofd staat van het Amerikaanse bureau Red Door Interactive na enig aarzelen om. In een blog-posting op Imediaconnection.com geeft de fanatieke Twitteraar 10 tips voor Twitter-starters.
'Als u deze site leest', begint Carr zijn blog-posting, 'hoop ik werkelijk dat u bij Twitter bent aangesloten'. Volgens de Amerikaan is er geen ontkomen meer aan en zal iedere toch al online-georiënteerde lezer uiteindelijk voor de bijl gaan en zich aansluiten bij 'the biggest thing online in the last six months.'
Carr geeft tien tips om Twitter zo te gebruiken dat waarde wordt toegevoegd aan uw organisatie. Termen als Twellow, Monittor, TweetLater, Cligs en Twittercal komen voorbij in het lijstje, dat u hier kunt lezen.
Eerder dit jaar besteedde Twinkle al aandacht aan het belang van Twitter voor webwinkeliers en aan pionier Telfort, dat zijn aanbiedingen communiceert via het microblog.
Waarom is Telfort pionier? Twitter is zenden en ontvangen. Het plaatsen van aanbiedingen is alleen zenden en zal dus minder effect sorteren. Vodafone zet het in voor haar webcare team. Hier ontstaat echte interactie en kan het goed gebruikt worden voor de branding van het vodafone merk