Weekendjeweg.nl gaat hotelkamers tegen dagprijzen aanbieden aan zakelijke reizigers. De boekingssite mikt op een marktaandeel van 10 procent in de kwakkelende zakenreismarkt.
Dat meldt Het Financieele Dagblad. Weekendjeweg.nl speelt in op de bezuinigingen die veel bedrijven doorvoeren op reis- en verblijfskosten, waardoor de bezettingsgraad van hotels terugloopt. Vaak hebben bedrijven en hotels jaarcontracten gesloten met vaste kamerprijzen, waardoor ze de markt buitenspel hebben gezet.
Prijsfluctuaties
Door hotelovernachtingen via een online-boekingssysteem tegen dagprijzen aan te bieden, hoopt Weekendjeweg.nl bedrijven te laten profiteren van prijsfluctuaties in de hotelbranche: 'Ons systeem moet ervoor zorgen dat de zakelijke reiziger niet te veel betaalt', aldus commercieel directeur Ed Trentelman in het FD.
Tweeduizend hotels
In 2009 verwacht Weekendjeweg.nl, onderdeel van het Britse Holidaybreak Plc, 50.000 zakelijke reserveringen te boeken in de ruim tweeduizend hotels in Nederland, België en Duitsland. Op langere termijn wordt gestreefd naar een marktaandeel van 10 procent.
Vaarwater
Bedrijven die gebruik maken van de diensten van Weekendjeweg.nl zijn niet gebonden aan een bepaald volume. Daarmee lijkt de site, afgelopen september nog verkozen tot beste reissite van Nederland, in het vaarwater te geraken van de gangbare reseveringssystemen van de grotere hotelketens. Trentelman daarop: 'Wij zijn slechts een marktplaats en dicteren niets. Hotels zetten zelf hun hotelkamervoorraad op onze site en bepalen ook zelf de prijs.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Weekendjeweg.nl gaat zakelijke markt bedienen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.