Winkelen op internet is leuk, tenzij het moet. Want van het woord 'moeten' krijg ik de kriebels. Maar ik word nu gedwongen om regelmatig bij één bepaalde webwinkel te bestellen. Wat is er gebeurd?
Mijn vrouw vierde haar verjaardag en wilde graag een Nespresso koffiezetapparaat. U kent ze vast wel, van de reclame met George Clooney. De aanschaf van het apparaat was geen enkel probleem. Gewoon naar Mediamarkt of de Blokker. Toen nog even de koffie kopen. Dat bleek moeilijker...
Er gaan namelijk speciale cups in het apparaat, die bijna nergens verkrijgbaar zijn. Dus via internet geprobeerd. Maar bij Albert.nl heb ik geen succes. De enige plek waar ik de cups kan kopen, is bij Nespresso.nl. Daar gaat mijn vrijheid! En nog erger: ik moet eerst lid worden van de Nespresso Club voordat ik bij de webwinkel kan komen. Dat voelt als lid worden van de Mickey Mouse Club.
Ik wil het niet en voel me in de val gelokt. Net zoals ik vroeger eens voor een paar gulden drie boeken of cd's bestelde bij boekenclub ECI. Klonk goedkoop, maar daarna zat ik jaren aan deze club vast en moest ik verplicht elk kwartaal boeken bij ze bestellen.
Met heel veel tegenzin heb ik me geregistreerd bij de Nespresso Club (getver...) en koffiecups gekocht in de webwinkel. Nog nooit zo'n vervelende online-aankoopervaring gehad! Ze hebben trouwens niet eens het Thuiswinkel Waarborg en ik kan niet met iDeal betalen. Wat zet ik toch een hoop voor mijn vrouw aan de kant - zelf drink ik geen koffie.
Ik ben eens verder gaan zoeken. De cups schijnen heel milieuonvriendelijk te zijn. Zou dat helpen de Senseo terug te krijgen in de keuken? Gelukkig heb ik sinds kort hetantwoord op YouTube gevonden. Daar staan filmpjes hoe je de gebruikte cups zelf opnieuw kan vullen. Mmmmm, zo hoef ik nooit meer naar die enge webwinkel toe!
Dit is nog maar het begin. Kijk niet raar op als je over een paar maanden op Clooney-kussens slaapt, onder een Clooney-dekbed, het glossy George in bus krjjgt en elke keer als je thuis komt, zie je dat de rij Clooney-beeldjes in vensterbank weer is aangegroeid.
Had zelf bijna zo een apparaat gekocht en dus maar eens een e-mailtje gestuurd naar Nespresso. daarop kreeg ik het volgende ongelovelijke lulverhaal als reactie:
Naar aanleiding van uw opmerking omtrent het bestellen van capsules, willen wij u met plezier verdere informatie verschaffen.
Wij begrijpen uw bezorgdheid omtrent het bestellen van capsules. Nespresso streeft altijd naar optimale service en kwaliteit. Dit is dan ook de reden dat de capsules niet verkrijgbaar zijn in de winkels.
Uit onderzoek is gebleken dat het waarborgen van de kwaliteit alleen mogelijk is wanneer de verkoop in eigen beheer gehouden wordt. Gebleken is dat winkelverkooppunten niet de juiste zorg kunnen dragen voor de producten van Nespresso. Wij kunnen op deze manier dan niet meer garant staan voor de sublieme kwaliteit van onze producten.
Echter, bestellen bij de Nespresso Club is mogelijk op verschillende wijzen, 24u op 24 en 7 dagen op 7.
+ overig verkoop praatje...
dus supermarkten en andere zaken kunnen wel allemaal verse producten verkopen maar als nespresso in een supermakt verkocht zou worden zou dat ten koste van de kwaliteit van het product gaan. Kennelijk hebben ze een heel erg vreemd product...
Ik dacht dus nog even "keurig" naar nespresso te reageren en kreeg al heel snel de reactie daarop:
The following message to contact@nespresso.com was undeliverable.The reason for the problem:5.x.0 - Message bounced by administrator
Gevalletje van "einde discussie" lijkt het wel.
Je weet niet zoveel van het fenomeen Nespresso, vindt 'club' een eng woord en je hebt een probleem met het betalen met credit card?
Overigens zijn de cups niet milieuonvriendelijker dan iedereen zelf al kan raden. Je hebt relatief veel verpakkingsmateriaal, en Nespresso is geen biologische koffie.
Kortom, ik zie het probleem niet zo. Hoogstens het probleem van gebrek aan inspiratie.
Ik ben ik al jaren diep onder de indruk van het fenomeen (de case) Nespresso. Sinds ik mijn nespressozetter heb, geniet ik zowel van prima koffie, uitstekende aanbiedingen, een goed geolied bestelsysteem en prachtige campagnes. In 5 jaar tijd heb ik nooit een probleem gehad met de cups/het apparaat/de leveranties (meestal de volgende dag). 't Is wat mij betreft weer eens het bewijs dat Zwitsers de dingen gewoon goed en grondig doen. Dat ik niet meer naar de winkel zou moeten, was het uitgangspunt. En dat had je gewoon kunnen/moeten weten.
Op zoek geweest op internet (albert.nl); nergens anders te koop.. een nieuwe Sherlock Holmes ben je in ieder geval niet. Cups zijn te koop bij Nespresso winkels (bijvoorbeedl op de PC Hooft) en Bijenkorf. Valt dus wel mee. Ik hoop dat je nu kunt voorkomen dat je je vrouw weer gaat dwingen het slootwater uit de senseo te drinken :)
De capsules zijn tevens bij Nespresso exploitatiepunten in fysieke winkels (Bijenkorf) te koop. Ook kan je de online aankopen als consument op rekening kopen, dit lijkt mij nog gemakkelijker dan betalen per Ideal.
En over het registeren bij de Nespresso Club... ik ben nog geen webshop tegen gekomen alwaar ik mij eerst of tijdens de bestelling niet eerst als klant moet registeren.
Ik vindt de webshop wel een toegevoegde waarde hebben. Het draait niet om de bits & bytes of de hoeveel gram koffie per capsule, maar om de emotie rondom de smaak van de koffie en welke het beste bij jou als gebruiker past. Iets waar een hoop webshops nog iets van kunnen leren.
Ik las het artikel al in de Twinkle en ben blij even te kunnen reageren. Alle touchpoints en ideeën over E-commerce worden hier even aan de kant gegooid.
Toch slaagt Nespresso erin om een omzet van 1.2 miljard Euro te halen, waarvan er 38% over het online kanaal binnenkomt. Iets doen ze toch goed lijkt me?
Daarnaast is het on- en offline loyalty programma erg goed en vind ik het merk nog steeds kwaliteit uitstralen. Wanneer belt er een bedrijf je tegenwoordig nog om te vragen of het apparaat naar behoren werkt? Ook is de koffie erg goed en wordt de echte internetkoper snel bedient door de gratis en bovendien snelle levering. In de val? Denk het niet.
Eerlijk is eerlijk, het Nespresso capsule systeem serveert een uitstekende espresso met een hoog gebruiksgemak. Na aanschaf van de machine zit je wel in de val van omgerekend 15,50 voor 250 gram koffie. Da's de goedkoopste. Als je wilt zijn er ook 'GrandCrus' (zucht) voor 18,- per 250 gram verkrijgbaar.
De duurste esspresso koffie uit de supermarkt is 'Illy' koffie. Deze kost 6,09 per 250 gram. Door kenners als een absolute topkwaliteit bestempeld. De gemalen espresso koffie van Lavazza is ook echt niet slecht, die kost je 3,29 per gram. Senseo laten we buiten beschouwing want dat heeft niets met 'Espresso' te maken.
Bovenstaande verklaard ook waarom Nescafe/Krups met het 'DolceGusto' systeem is gekomen. Dit systeem levert geen 'Espresso' capsules (o.a. om niet in vaarwater van Nespresso system te komen) maar wel de zgn. 'cafe Lungo', 'Machiatto' en 'Cappuccino' capsules. Zoveel marge in een dergelijke consumer-boobytrap, dat smaakte natuurlijk naar meer. Een soort inkjetprinter, maar dan anders. Oordeel niet te hard, de verkooppunten in de Bijenkorf en PC Hooft moeten er ook van worden betaald
DolceGusto moet het middensegment gaan veroveren. Aanvullende target is de groep Senseo gebruikers die iets minder gevoelig zijn voor prijs en er mentaal aan toe zijn om (eindelijk) toe te geven dat deze koffie slechter is dan een gewone filterkoffie maarja, 'het apparaat zag er zo vrolijk uit voor de visite...'
Be aware of those trojan-horse marketeers my friends!
p.s. goed nieuws voor schrijver van artikel: DolceGusto capsules zijn verkijgbaar bij C1000, Super de Boer, Jumbo, Plus, Dekamarkt, Boon/MCD, Jan Linders, Spar, Vomar, Boni, SuperCoop, Coop, Em-Té, Golff, Dekamarkt, Agrimarkt, Albert Heijn. Ze kosten 12,91 per 250 gram...
Heb na een ontzettend lange twijfelperiode waarin goedbedoeld advies me van alle kanten toestroomde van het weekend blind gekozen voor Dolce Gusto. De verkoopster zei dat ze benieuwd was hoe het smaakte. Ik schrok van mijn antwoord: 'ik ook'. Na wekenlang sites als die van de Consumentenbond en reviews bij webwinkels te hebben gelezen om te kunnen kiezen tussen Nespresso en Senseo, iets totaal anders kopen. 'Nederland heeft vreemde kostwinners', zoals iemand laatst treffend zei ;-)
De koffie is gelukkig helemaal top, vooral omdat je ook zelf de sterkte kunt bepalen. Straffe koffie met - in het geval van machiatto en cappuccino - licht gezoete melk. De Starbucks thuis.
Via de webwinkel extra cups gekocht. Met een pak cups gratis omdat het mijn eerste aankoop is en een pak cups gratis omdat ik me heb geregistreerd. De info in de webshop is minimaal. De algemene verkoopvoorwaarden staan onderaan de pagina in de kleine lettertjes bij privacy e.d. Die zouden nog wel in uitgeklede versie in de webshop mogen staan. Zodat betaalmogelijkheden en verzendkosten duidelijker zijn.
Verzending gaat met GLS. 'Wanneer je niet thuis bent laat GLS een bericht achter en probeert het de volgende werkdag opnieuw. Wanneer je dan nog niet thuis bent, laat GLS een ander bericht achter waarin zij verzoeken, hen te bellen om een afspraak te maken voor een nieuwe bezorging. Wanneer zij je nog steeds niet kunnen bereiken worden de waren aan ons geretourneerd en krijg je de volledige waarde van de aankoop terug, min de bezorgkosten.'
@Casey: Er zijn wel Espresso-capsules voor de Dolce Gusto. En vooralsnog liggen de capsules nog niet bij AH...
Oja, waardeloos dat de bevestigingsmail van je aankoop niet weergeeft wat je voor hoeveel hebt gekocht. 'Mijn Dolce Gusto' zou een mooie plek zijn voor dit soort gegevens, maar daar vind je alleen je profiel.
Ja Dolce Gusto is inderdaad (je hebt gelijk) ook verkrijgbaar in Espresso capsules. Het rare is, de DG-capsules gemaakt ook van 100% Arabica bonen en hebben gelijke hoeveelheid koffie per capsule maar zijn toch (gemiddeld) 3,84 per 250 gram goedkoper dan de NP -capsules. Op het 1e gezicht dus geen kwaliteitsverschil. Misschien dat NP-bonen van nóg hoger gelegen en steilere hellingen komt maar ook dat lijkt twijfelachtig omdat ook de DG-bonen 'met de hand worden geplukt' (zegt Nescafé).
Dan kan DG/NP prijsverschil DG/NP alleen nog door marketingkosten worden verklaard; het 100% katoenen NP briefpapier met watermerk, exclusieve NP draagtasjes bij elke aanschaf en luxe design winkelinrichting op triple A locaties, stewardess maatpakjes van de 'baristas' (dames die op locatie de hele dag gratis koffie schenken + bijbehorende - ietwat voorgeprogrameerd edoch vriendelijk - babbeltje), full colour kwartaalmailings op metallic paper voor de zgn. 'Limited Special Edition GrandCrus' en de forced-overpolite after-sale telefoontjes (overdrijven van beleefdheid wekt na verloop van tijd irritatie op omdat het niet op gespreks-interactie is gebaseerd; 't is bijkans net als met de Heineken kidnapping, je lijkt naar een riedel op een geluidstape te luisteren). Kortom en zonder ironie, je wordt V-O-L-L-E-D-I-G in de watten gelegd maar je betaald die verwennerij wel voor 254% zelf.
Als je 250 gram koffie per weekt verbruikt en je zou 'Illy' schenken heb je in 24 maanden 980,- euro bespaard t.o.v. het Nespresso systeem. Van dat geld koop je de abolute top in espresso machines (bijv. een verchroomde Vibiemme met boiler inside o.i.d) Schenk je bijv. Lavazza koffie dan heb je in 2 jaar 1270,- euro bespaard
De verzendkosten vervallen bij aankoop Nespresso vanaf 62 euro bij Dolce Gusto vanaf 35,- Things that make you 'Hhhmm...'
Ik bestel al jaren online bij Nespresso: het is juist reuze gemakkelijk, netjes en snel (kost mij twee minuten, twee dagen later heb ik het in huis). Ik snap de titel "in de val met Nespresso" dan ook niet. Ik heb me laten informeren voordat ik mijn apparaat kochte, en wist dus dat de cups alleen online aangeschaft konden worden. Daar heb ik dan ook bewust voor gekozen, ondanks een hogere prijs (voor niets gaat de zon op). Oh: die enge "club" is alleen een kwestie vanje adres, email en paswoord ingeven zodat ze de cups ook daadwerkelijk op het juiste adres worden afgeleverd, en daarbij de orderbevestiging via email gestuurd. Als je Senseo koffie gaat vergelijken met Nespresso koffie, ben ik al helemaal klaar. Zeg dan gewoon: "ik heb een verkeerde keuze gemaakt."
Ps: mijn fiets is ook milieuonvriendelijk: het duurt minstend 150 jaar voordat deze helemaal is vergaan.... ;-)
Gisteren tientallen keren geprobeerd om te bestellen online voor het eerst, maar zonder succes. Het geeft aan dat de login/wachtwoord onjuist is. Gelijk de Nespresso Club gebeld voor hulp. Volgens Nespresso ligt het aan de internet beveiliging op de computer, bij Nespresso lukte het namelijk wel. Thuis op de computer ook geprobeerd om in te loggen, lukte ook niet, zelfde probleem. Ook geen bevestiging per e-mail ontvangen. Nespresso heeft deze login aangemaakt. Ik kan dus alleen telefonisch bestellen MET verzendkosten. Heeft iemand hier ook problemen mee? Of advies om het te verhelpen?
De Hollandse Ziekte 3.0? Dat zijn baliemedewekers die door hun bazen zo zijn geïnstrueerd dat ze (A) niet luisteren naar de vraag en (B) derhalve geen antwoord geven maar (C) uitsluitend knalhard voorgeprogrammeerde teksten oplepelen. Hoeveel NLP trainingen heeft dat gekost?! Gemiddeld loopt je tegenwoordig 3 tot 5x per dag brancheoverschrijdend tegen dit symptoom aan. Als richtlijn geldt grofweg; hoe hoger de marges, hoe groter de aan (paranoïde grenzende) controle van bovenaf.
Zelf alweer 15 jaar werkzaam in de reclame dus ook ik lever in opdracht dergelijke teksten ('wat moet ik antwoorden als de klant vraagt...') aan mijn klanten die bestemd zijn voor het leger van MBO opgeleiden. Zie hieronder het door Peter Middendorp (columnist van De Pers) prachtig beschreven ziektebeeld. En we noemen haar... Totalitair ConsuCommunisme. De Stasi zou er trots op geweest zijn.
'Ooit, als ik meer geld heb, een grotere keuken, als mijn leven ten goede is gekeerd, neem ik zoâ��n apparaat dat je ook in restaurants ziet, voorlopig houd ik mezelf gevangen aan mijn Nespresso- apparaat. Nespresso: het apparaat is goedkoop, de vulling duur. De cupjes kun je op internet bestellen, maar dan moet je overdag wel thuis zijn, daarom betrek ik de mijne noodgedwongen in de Bijenkorf aan de Grote Marktstraat. Op de tweede verdieping bevindt zich een koffi ehoek, een counter waar koffi e individueel wordt beleefd. Er is een wand met honderden uitgelichte cupjes, er zijn twee glazen balies met verschillende smaken, variëteiten, koffie persoonlijkheden, waarachter een Nespressoman in een Nespressopakje staat, de trage oogopslag van de vermeende luxe. Ik vroeg: â��Mag ik een doos Ristretto?â�� â��Is meneer al geregistreerd?â�� â��Nee, maar daar heb ik ook geen belangstelling voor.â�� â��Weet meneer dan wel wat de voordelen van registratie zijn?â�� â��Meneer wil alleen maar een doos Ristretto.â�� â��U weet dan als eerste wanneer de nieuwe persoonlijkheden beschikbaar komen.â�� â��Mag ik een doos koffi e?!â�� Enigszins geschrokken hupte hij naar het magazijn, om even later met een doos Ristretto terug te komen. â��Sorryâ��, zei ik, â��u doet ook gewoon uw werk, ik wil alleen al dat gezeik niet, koffi e is goed genoeg.â�� â��Ohâ��, zei hij, de hand aan de borst, â��geeft niets hoor.â�� Zijn wijsvinger bewoog gracieus langs de glazen balie. â��Kent u deze nieuwe variëteiten al?â�� â��Nu ga je gewoon door!â�� riep ik. â��Ik bied mijn excuses aan en jij gaat gewoon door!â�� Ik keek om me heen, zoekend naar steun, maar verstoorde daarmee alleen de rust aan balie twee, waar enkele Nespressoclubleden Nespressokoffi e uit Nespresssokopjes dronken. â��Neem me niet kwalijkâ��, zei hij. â��Maar mag ik u dan misschien iets laten proeven?' ...
Nooit gehoord van een 'Nespresso boutique'..? Bijna elke bijenkorf heeft er een hoor ;-) Lid worden is ook niet verplicht om koffie te kopen enkel als je via internet wilt bestellen...niet in de winkels dus.
elke bijenkorf heeft er 1 zegt hij.... gelukkig zitten er toch wel 2 (of is het 3?) bijenkorfen in nederland en is dat voor de meeste mensen een 1 1/2 a 2 uur reizen... wordt dure koffie dan
Kun je de capsules van de dolce gusto gebruiken in de nespresso?
Volgens mij kan je de cups ook bij de bijenkorf halen. Misschien optie
Allemaa! doe gewoon eerst even een vergelijkend warenonderzoek en zie dan dat je verplicht wordt om via de door Nespresso geselecteerde verkoopkanalen koffie te bestellen. Gewoon dus even je Nederlandse verstand gebruiken en niet te veel zeuren als je zelf dom bent geweest!
OVER VERGELIJKEND WARENONDERZOEK GESPROKEN. Ga naar de dichtsbijzijnde Starbucks en bestel daar gewone espresso. Loop vervolgens naar de Nespresso winkel in de Bijenkorf en bestel daar een espresso 'Ristretto'.
Conclusie: de smaak van Nespresso rechtvaardigd in geen enkel opzicht de prijs van 16,50 per 250 gram.
Om de superieure koffie smaak van starbucks te evenaren is niet eenvoudig maar met een combi van een goede machine, de juiste koffie en enig vakmanschap kom je een heel eind.
Met dit capsule systeem blijf je een wat 'zuriger' koffie smaak houden. (Deze wordt veroorzaakt door het aluminium van de capsules.)
Ik ben geen Starbucks evangelist. maar voor 250 gram nespresso koop je 1 kilo Starbucks espresso koffie...
Nog maar ander half jaartje wachten en dan vervalt het patent op de cups. Dan kunt u gewoon naar Albert.nl en misschien ook nog milieuvriendelijkere cups aanschaffen.
PATENT VERVALT !?!?!? Dit is wel zeer heel belangrijk. Weet AH dit ook
Ook ik ben in de Nespresso val getrapt. Voordat ik naar het buitenland vertrok mij uitgebreid laten informeren over het meenemen van mijn Lattissima. Wat blijkt : In het buitenland hebben ze niets te maken met Nespresso Nederland en de in Nederland gekochte machine. GEEN GARANTIE !!! Alleen de mogelijkheid van een zgn. post warranty (6 maanden) kost wel 150 dollar.
WELKOM IN DE WERELD VAN NESPRESSO, EEN WERELD VAN KOFFIE EN MISLEIDING. Wilt u misschien en kopje koffie met een taste van imposture.
Nespresso, een sluwe club!!
Koop een Nespresso machine en je zit vast aan een monopolistische koffiefabrikant. Niets, NMA, concurrentie - nee, gewoon alleen te koop via Nespresso tegen een absurd hoge prijs.
Koop een Nespressomachine en je loopt wel degelijk in de val.
Ik begrijp best, dat er patenten op een koffiemachine kunnen zitten, maar dat dan ook vervolgens de koffiecups gepatenteerd zijn en alleen door één fabrikant c.q. leverancier geleverd mogen worden is te gek voor woorden. Hier ligt een taak voor onze Euro parlementariers en de NMA, afschieten die patenten.
Voor dolce gusto liefhebbers in omgeving Dordrecht, de albert heijn op het admiraalsplein verkoopt als enige sinds kort alle 22 smaken!
ik ben net terug uit Spanje, Cartagena en was daar enkele keren in de MediaMarkt en daar waren de cups vrij tekoop.
Vermoedelijk heeft MediaMarkt daar gezegd, als wij alleen de machines mogen verkopen en geen cups dan houd je machines ook maar.
Het heeft dus niets te maken met kreten als het waarborgen van kwaliteit.
mag ik u erop attenderen dat je nu ook DE-capsules voor in de NP kunt kopen bij AH?
Moet zeggen dat ik tevreden ben met het systeem van NP.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
En is niet te vergelijken met Senseo
ik heb ook een nespresso apparaat en ik kan niet meer zeggen dan super
ik heb van allerlei soorten koffie gehad van senseo tot oploskoffie automaten koffie gewone kofie brrr
nou vind het allemaal bocht.
Behalve nespresso dat is pas koffie en bestellen gaat heel gemakkelijk en je
bent niks verplicht tot aankopen en de service is ook prima!
Ik bestel ze gewoon via internet bij nespresso en kan gewoon betalen per acceptgiro niks aan de hand.
Maar het ligt ook wel waar je de moeite voor wilt doen vandaag bestellen morgen in huis en durf te zeggen nespresso dikke 10 en een griffel
koop hem dan niet en informeer je eerst even over iets voordat je wat koopt. stelletje hollandse zeurpieten
tegenwoordig kan je uit de val komen met de zelf te vullen capsules van capsulin.
ik bestel ze bij gele-kruis.nl
wendy
Je wil nespresso of je wil het niet. Doe niet moelijk en maak je druk om andere dingen. Koffie is koffie en dan zet je lekker eeen bak met zo'n grijs filter. overal te koop en klaar ben je. ik kan niet meer zonder mijn super nespresso. En mijn nespresso app om te bestellen. gewoon helemaal top. stelletje koffie(zeur)leuten.
en nog steeds niet kun je bij de N-Club je cubs online betalen met iDea. wat een een zielige club. zelfs bij elke zolderkamer huisvrouw die een webwinkel beheert kun je betalen met deze betaalmogelijkheid.
Wat ik helaas nergens teruglees is dat je bij Nespresso een recyclebag kunt halen voor de gebruikte capsules en die vervolgens weer kunt inleveren.
Zo'n bag kost maar 0.05 cent :) en daar gaan heel wat capsules in. Ook kun je ze aan de post meegeven indien je capsules via het internet besteld.
Enige tijd geleden heb ik ook een Nespresso apparaat gekocht.
Niks mis mee totdat mijn demo pakketje op was en ik zonder Nespresso Capsules zat. Ik ben toen naar de supermarkt gegaan en heb daar capsules gekocht. Thuis aangekomen bleken ze dus helemaal niet te passen en helemaal niet geschikt te zijn voor mijn Nespresso apparaat.
Toen ben ik maar naar de Mediamarkt gereden waar ze mij ook niet direct konden helpen maar ze adviseerde mij om naar de website van Nespresso te gaan. ( Eigenlijk wel belachelijk) maar ja vol goede moed naar de website van Nespresso en daar bleek ik alleen met een creditcard te kunnen betalen en die heb ik dus niet.
Met stoom uit mn oren ben ik 1 uur lang op het internet gaan zoeken en kwam uiteindelijk terecht op koffiecupswebwinkel.nl Op deze website kon ik dus wel met iDeal betalen en lagen de officiële Nespresso capsules de volgende dag in mijn brievenbus. Daar kan Nespresso wel wat van leren !!! Ze kunnen er toch niet van uitgaan dat iedereen een creditcard heeft en ja je kan ze ook in de winkel ophalen maar er zijn maar 5 vestigingen geloof ik waar je ze kan kopen in een winkel en de dichtstbijzijnde voor mij is een uur rijden en dat vind ik wel een beetje ver gaan voor wat koffie dus dit is de oplossing voor mij :-)
Kom jij uit het steentijdperk ofzo?
En is er in dat gat waar je woont geen Bijenkorf of heb je daar ook nog nooit van gehoord?
Maar Fred Flinstone tegenwoordig verkoopt D.E ook cups.
Kan je gewoon in de Albert Heijn kopen !
Is dit anno 2013 nog steeds zo? Heeft Nespresso echt het alleenrecht op die capsules? Wij verkopen nu biologische capsules, maar die zullen dan wel niet in de Nespresso passen...
Tja, anti-globalisten en ander links, werkschuwtuig kan het natuurlijk niet verkroppen dat de Kapitalisten een briljante marketingstrategie hebben aangeboord die exclusiviteit in stand houdt. Stel je voor dat je als plebejer de Bijenkorf in moet!
Ergo, betalen bij de Nespresso Club kan gewoon met iDeal en Creditcard, maat laatst genoemde is natuurlijk de plastic vorm van het kapitalisme pur sang.
Of je gaat voor Nespresso met alle 'nukken' die daarbij horen (waar je bedieningsgemak en een niet onaardig bakje troost mee vergaard) of je blijft tegen, gaat naar de grasvreterswinkel waar je een fortuin neerlegt voor een zak koffiebonen, maalt ze zelf en zet ouderwetse filterkoffie. Maar dan moet je ook niet zeuren; klant is koning, en dat impliceert tevens dat niet iedere boerenlul een geschikte consument is
ik vondt het altijd véél te duur en één grote reklame stund.
tot het bij kerstavond onder de kerstboom terecht kwam.
niemand waar ik terecht kon voor tekst en uitleg als er problemen
voordoen. Nu drie jaar later wil ik nog geen ander, heerlijkbij ochtend
ontbijd wat wil nog meer? Af en toe zit er een hardnekkige cup
tusssen die het laat afweten, die haal er gewoon tussenuit.
Een ervaring leerde dat al het water blijkt niet door te komen moet u gewoon waar je melk in doet vullen met twee tassen water
en cappuccino in drukken en hier lost u heel wat problemen
mee op, deze de longho expresso is zijn geld wel degelijk waard.
Voor de volledigheid: ik houd ook niet van verplichte registratie maar dat ging bij Nespresso zonder problemen en bestellingen verlopen ook vlekkeloos. De site is goed opgezet en ziet er mooi uit. Je krijgt al trek bij het zien van al die foto's alleen.
iDeal is (nu) wel degelijk mogelijk en er zijn vele leveringsopties. Alleen jammer dat ze onder de 200 cups bezorgkosten (minimaal 3,90 euro) vragen. Dat zou inbegrepen mogen zijn.
Mijn favoriet is Roma en deze vind ik bijna zo goed als een echte espresso onder ideale omstandigheden gemaakt door een vakman met een traditionele horeca-espresso-machine.
Omdat ze inderdaad duur zijn wissel ik Nespresso en Senseo af. En nee, dat is niet per se slootwater. Niet als je de extra dark roast neemt van DE. Tuurlijk is de Nespresso een stuk lekkerder, maar als je veel dorst hebt dan is Senseo ook best goed te doen. Ga alleen geen Senseo na een Nespresso drinken maar alleen andersom.
Mijn 2 centen...
de lidl heeft ook cups voor de nespresso best lekkerdeze week (19-01-2014) 20 cups voor 3,00 Euro...en albert hein in s'gravendeel en sint-willebrord verkoopt de nespresso cups
kan iemand mij vertellen hoe het werkt met de gratis cups die je krijgt als je een nespresso-apparaat aanschaft (Media-Markt) dat was in t voorjaar.. ik kan nl nergens vinden waar die aanbieding op gebaseerd is