De Amerikaanse supermarktketen Buehler Food Markets heeft 'Click, Load & Go' geïntroduceerd. De dienst werkt als volgt: de klant dient online een boodschappenlijstje in, waarna een 'personal shopper' van Buehler's de feitelijk boodschappen doet. De klant haalt de tassen vervolgens zelf op.
Klanten kunnen ruim 90 procent van het aanbod van Buehler's bestellen via Click, Load & Go. Alleen boeken, magazines, wenskaarten, bloemen en drogisterijartikelen vallen buiten de dienst, die 7,95 dollar per bestelling kost. Een maandabonnement is voor 24,95 dollar beschikbaar.
Andere filialen
Op dit moment biedt alleen de supermarkt van Buehler's in de Amerikaanse plaats Medina Click, Load & Go aan. Het is de bedoeling dat ook de andere vestigingen van de keten ermee gaan werken.
Na drie uur oppikken
Iemand die gebruik maakt van Click, Load & Go kan de producten vanaf drie uur na het bestelmoment oppikken in de speciale drive-through en hoeft zijn auto dus niet te verlaten. Volgens Mary McMillen, directeur customer affairs bij de supermarktketen, zijn klanten tot op heden 'extreem enthousiaist' over de nieuwe dienst.
Bron: Blog.cleveland.com
Voor Foodfactory.nl hebben we een dergelijk concept een paar jaar geleden al draaiende gehad. Helaas is de klant (door een overname) met het concept gestopt.