Wehkamp.nl en Otto zeggen geen hinder te ondervinden van de financiële crisis. Hoewel ze geen cijfers willen verstrekken, benadrukken ze dat klanten blijven kopen.
Dat lieten de woordvoerders van de nummers 3 en 17 uit de Twinkle100 desgevraagd weten aan het ANP. 'Wij zien geen verschil met de periode voor alle berichtgeving over de kredietcrisis', aldus de Otto-woordvoerster. Wehkamp.nl zegt het nog altijd beter te doen dan de markt.
Rente niet onhoog
Wehkamp.nl en Otto, die allebei producten op krediet verkopen, kunnen hun rentetarieven niet verder verhogen nu lenen op de kapitaalmarkt duurder is geworden. Beide thuiswinkelbedrijven hanteren al het wettelijk vastgestelde toptarief van 18 procent op jaarbasis.

Het is niet zo vreemd dat vooralsnog bovengenoemde thuiswinkelbedrijven weinig afname bespeuren. Er is namelijk altijd een vertraging te bespeuren in het consumentengedrag in de begin fase van een recessie. De consument zal eerst grote aankopen (huis, auto, wasmachine, etc.) uitstellen. Mocht de recessie directe invloeden gaan hebben op de maandelijkse inkomsten, pas dan zal de conument zijn kritischer worden mbt. aankoop van convenience goods.
(repost wegens slordigheden in tekst) Het is niet zo vreemd dat vooralsnog bovengenoemde thuiswinkelbedrijven weinig afname bespeuren. Er is namelijk altijd een vertraging te bespeuren in het consumentengedrag in de begin fase van een recessie. De consument zal eerst grote aankopen (huis, auto, wasmachine, etc.) uitstellen. Mocht de recessie directe invloeden gaan hebben op de maandelijkse inkomsten, pas dan zal de consument kritischer worden mbt. aankoop van convenience goods.