Twinkle | Digital Commerce

Traffic4u: CPC bij Google is dalende

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:60

De gemiddelde kosten per klik bij Google-advertenties zijn in een jaar tijd met bijna 14 procent gedaald. De verwachting is dat deze trend dit jaar zal doorzetten. Dit blijkt uit de index van de gemiddelde kosten per klik op een advertentie in de zoekmachine Google.

Uit de Traffic4u Search Index van het gelijknamige zoekmachine marketingbureau, blijkt dat de gemiddelde kosten per klik (cost per click, CPC) voor een travel-advertentie in Google in het eerste kwartaal van 2008 zijn gedaald met 13,80 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. Ten opzichte van het vierde kwartaal van vorig jaar zijn de kosten licht gestegen (0,83 procent).

Het bureau heeft wel een verklaring voor de neergaande trend. 'Het verschil tussen 2007 en 2008 kan waarschijnlijk worden verklaard door het feit dat de consument steeds effectiever gebruik weet te maken van zoekmachines, er vindt een verschuiving plaats van generiek naar specifiek (long tail) zoeken. Daarnaast worden advertentiecampagnes steeds effectiever aangestuurd', aldus de onderzoekers.

Traffic4u verwacht dat de CPC dit jaar verder zal dalen, net als vorig jaar.