Twinkle | Digital Commerce

Bloomingdale's wil van catalogus af

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:46

De Amerikaanse modeketen Bloomindale's stopt volgend jaar met het uitgeven van de papieren catalogus. De afgelopen jaren is gebleken dat de catalogusverkopen niets meer voorstellen ten opzichte van de verkopen via internet.

Volgens Michael Gould, directeur van het modewarenhuis, zal Bloomingdale's zich de komende jaren het accent gaan leggen op e-commerce. Daarom wordt over een periode van acht maanden de catalogus uitgefaseerd, zo kondigt hij aan tegenover Internet Retailer.

Online verkoop, het vergroten van de winstgevendheid en concentreren op merken en merchandise in zowel de fysieke winkels als in de webwinkel, dat is waar Bloomingdale's zich mee bezig gaat houden.

'Als klanten op het web naar onze winkel komen, moet de winkelervaring goed bij de merken passen', vindt Gould. Hij wil daarom investeren in het online filiaal. In de Verenigde Staten telt Bloomingdale's veertig winkelvestigingen.