Twinkle | Digital Commerce

Jongeren ontvankelijk voor reclame USG-websites

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:02

MySpaceSommige doelgroepen zijn inmiddels beter te bereiken via internet. Het kanaal neemt het steeds meer over van televisie. Internetgebruikers tussen 18 en 34 jaar worden het meest beïnvloed door user-generated content sites voor specifieke producten. Dat blijkt uit onderzoek van comScore.

Televisie
ComScore deed onderzoek naar attitudes en  het effect van reclame-uittingen via meerdere kanalen. Daaruit blijkt dat reclames op televisie over het algemeen als meest betrouwbaar worden gezien. Ook het effect van deze reclames is het grootst. Toch blijkt dat onder een jongere doelgroep het effect van advertenties op user generated content-websites het grootst is.

Passen
Zoals bij alle vormen van adverteren moet de advertentie en het product of de dienst die gepromoot wordt passen bij het publiek en de locatie. De 18 tot 34-jarigen in het onderzoek zeggen dat ze op USG-sites vooral producten met een hoog 'fun'-karakter vinden passen, zoals kleding, muziek, film, entertainment, eten en drinken en consumentenelektronica.

Deze groep zegt niet ontvankelijk te zijn voor 'high trust'-producen en diensten, zoals financiële diensten, op dergelijke sites en verwacht deze advertenties meer aan te treffen op traditionele websites.

Meer informatie en het volledige onderzoek staan op het comScore blog.