Twinkle | Digital Commerce

'Consumenten steeds trouwer aan webwinkel'

2017-05-26
  • 1:23

Consumenten worden steeds trouwer aan hun webwinkel, concludeert Keynote na onderzoek. Volgens Keynote baseren consumenten die online winkelen hun voorkeur voor bepaalde winkels grotendeels op het ontwerp van de website en de performance hiervan.

Marktleiders en volgers

‘Er is op dit vlak een aanzienlijk verschil tussen de marktleiders en hun volgers, en dit gat wordt steeds groter’, aldus Keynote. De websites van de belangrijkste partijen zijn vrijwel altijd beschikbaar (99,9 procent van de tijd en meer) terwijl de volgers in de markt meer downtime en een vertraging in performance laten zien. Keynote concludeert dat in volwassen internetmarkten, zoals de retail en reisbranche, dezelfde mate van merkentrouw te zien is als in de offline wereld.

Volgens Keynote worden de verwachtingen die de klanten hebben van de online winkelervaring steeds hoger. Daarbij is er meer en meer behoefte aan specialistische en gepersonaliseerde services, luidt de redenatie.

Niveau en betrouwbaarheid

In 2006 zou internet als medium het niveau en de betrouwbaarheid van diensten als telefonie, elektriciteit en kabeltelevisie hebben bereikt. Fouten en vertragingen zouden te wijten zijn aan slechte planning of slechte infrastructuur.

Naar aanleiding van het onderzoek stelt Keynote ook dat de vraag naar VoIP via de kabel stijgt en de populariteit van streaming video blijft groeien.

Het onderzoeksrapport ‘Trends & Observations in a Mobile and Connected World’ is het resultaat van grootschalig onderzoek naar trends en ontwikkelingen op het gebied van internet (gebruikerservaringen en performance), mobiele apparaten, video streaming en VoIP. Keynote ondervroeg voor het onderzoek meer dan 50.000 online consumenten op 120 websites en vulde deze informatie aan met eigen metingen van performance en beschikbaarheid van websites en mobiele diensten.