Twinkle | Digital Commerce

Postorderaars VS zien klantbestand weer groeien

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:51

Postorderaars in de VS zagen hun klantbestanden weer groeien het afgelopen jaar. Na een korte pauze nam de aankoop van dameskleding via catalogi weer toe. Het New Yorkse ParadyszMatera beschikt over de namen van 33,3 miljoen klanten.

Zij kochten in de afgelopen 12 maanden dameskleding uit catalogi. Een stijging van 5 procent ten opzichte van derde kwartaal van 2005, toen kochten 31,7 miljoen mensen dameskleding uit catalogi. Dameskleding is goed voor 60 procent van de verkoop van kleding via catalogi.

Nieuwe klantbestanden
Een deel van de groei in het aantal actieve kopers wordt veroorzaakt door de komst van twee nieuwe klantbestanden. De nieuwe titel van postorderaar Urban Outfitters, Free People, zorgde voor meer dan 33.000 nieuwe kopers het afgelopen jaar en een spin off van TravelSmith, IOS, was goed voor 27.000 nieuwe kopers.  

Gevestigde catalogi
Maar een aantal gevestigde catalogi groeiden ook. Zo groeide het aantal actieve kopers van Victoria’s Secret met 10 procent in. Met meer dan 5,27 miljoen klanten per jaar is het klantbestand van de catalogusverkoop van Victoria’s Secret bijna twee keer zo groot als de nummer twee J.C. Penney, waarbij alleen gekeken is naar het deel dat dameskleding of accessoires kocht.

Kleinere postorderaars
Hoewel Victoria's Secret het afgelopen jaar in aantallen de meeste klanten had, zagen een aantal kleinere postorderaars hun bestand in percentages harder groeien. Zo groeide het klantbestand van Essentials by Anthony Richards (een lingerie spin off van AmeriMark) het afgelopen jaar met 191 procent tot 171.000 namen. De catalogus van Roaman’s Intimate Promise, een lingerie spin-off (voor grote maten) van Redcats USA, zag het klantenbestand met 98 procent groeien tot 222.000 namen.

Aansporen
De groei in het aantal kopers van dameskleding kwam zonder bijzondere groei in het gebruik van incentives en andere aansporingen. De sector blijkt veel gebruik te maken van aanbiedingen om de klant tot aankoop over te halen.  In de eerste drie kwartalen van 2006 bood 43 procent van de kledingcatalogi tenminste één type incentive aan. In 2005 was dit 41 procent en in 2004 42 procent. Uitstel van betaling was daarbij de meest gebruikte vorm, 21 procent van de catalogi biedt dit aan. Ruim18 procent van de postorderaars biedt gratis verzendkosten, in 2005 was dit 13 procent.

Bron: Multichannel Merchant