De Franse DM-bestedingen zijn in 2005 met 4,7 procent gestegen. De groei van de bestedingen in de sector is daarmee twee keer zo groot als in de verdere communicatiebranche, blijkt uit onderzoek van het Franse direct-marketingverbond UFMD.
De goede resultaten zouden behaald zijn vanwege enkele grondige veranderingen, onder andere door verdere ontwikkelingen van internet en de komst van nieuwe technologieën in DM.
Stabiel
De traditionele vormen van DM, waaronder ongeadresseerd reclamedrukwerk en catalogi blijven in Frankrijk verantwoordelijk voor een stabiel marktaandeel, goed voor de helft van de totale bestedingen. Het digitale marketingaandeel groeit gestaag door. Niet alleen op internet, maar ook andere vormen van digitale marketing nemen toe. Dit geldt voor radio en televisie. Dagbladen laten een tegenovergestelde ontwikkeling zien, waar de DM-bestedingen juist afnemen (8 procent).
Scheidslijn
Omdat het aandeel van DM in de communicatiebestedingen blijft toenemen – onder andere door internet en elektronische communicatiediensten- kan men zich afvragen of de traditionele scheidslijn tussen media en 'below the line'-marketing niet aan het vervagen is, aldus het UFMD.
Bron: DDMA via Salesonline
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Franse DM-bestedingen nemen toe
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.