Twinkle | Digital Commerce

'Investeringen albert.nl over 25 jaar terugverdiend'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:44

De omzet van de online bezorgdienst van Albert Heijn, albert.nl neemt ieder jaar met dertig procent toe. Volgens John Traas, directeur van Albert.nl  zal dit percentage op termijn stijgen naar 50 procent op jaarbasis.

Volgens de directeur zijn de gebruikers van de websupermarkt voornamelijk consumenten met weinig tijd. ‘Ze bestellen vooral producten die ze binnen een week moeten consumeren’, vertelt Traas tegenover het Financieele Dagblad.

Hoewel de omzetcijfers ieder jaar stijgen, verwacht commercieel directeur Van der Laan van Albert Heijn dat de investeringen in de komende vijfentwintig jaar niet worden terugverdiend. Omdat de supermarkt zich niet uitlaat over winstgevendheid trekken analisten de conclusie dat de internetactiviteiten van Albert Heijn nauwelijks rendabel zijn.

Inmiddels heeft Albert.nl twee distributiecentra, waardoor 55 procent van de Nederlandse huishoudens bereikt wordt.

Bron: Retailnieuws