Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe campagnestrategie Zwitserleven

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:24

Pensioenverzekeraar Zwitserleven komt met een nieuwe serie commercials, waarin Chris Zegers centraal zal staan. Frits Hendrikx, adviseur public relations en public affairs bij Zwitserleven: ’Steeds meer consumenten oriënteren zich eerst op internet. Met deze nieuwe campagne spelen wij daarop in.’

Jongere doelgroep

Terwijl in de oude campagnes, met Huub Stapel en Ellen ten Damme, de beleving van het Zwitserlevengevoel centraal stond, geeft de pensioenverzekeraar met de keuze van Chris Zegers invulling aan een nieuwe communicatiestrategie. De strategie is erop gericht mensen duidelijk te maken dat ze vroeg moeten beginnen om later een goed pensioen te hebben. ‘Met de campagne willen wij een jongere doelgroep aanspreken. Het pensioenstelsel is de afgelopen jaren versoberd. De overheid trekt zich steeds meer terug. Chris Zegers personaliseert dit naar de kijker toe’, aldus Hendrikx. ‘Om later onbezorgd te kunnen leven moet je daar op tijd mee beginnen. Mensen worden hiertoe in de campagne rechtstreeks opgeroepen.’

Multidistributiestrategie

Voor de campagne is een speciale website in het leven geroepen. Op de site kunnen de commercials bekeken worden, en ook de making of. ‘Mensen oriënteren zich steeds meer zelf. Daarom hebben wij nu een multidistributiestrategie. Eenvoudige producten zijn nu ook via internet te regelen, zoals lijfrente. In onze commercials worden mensen naar de website getrokken. Vervolgens is het mogelijk om via een directe link naar de Zwitserlevensite te gaan.’ Dit betekent echter niet dat Zwitserleven een einde wil maken aan de intermediair. ‘We hebben altijd met tussenpersonen gewerkt, en dat blijven we doen. Sommige mensen willen graag persoonlijk advies, anderen rechtstreeks via internet. Met onze nieuwe campagne spelen we daarop in. ‘