Veertig procent van de websites van de grootste retailers in het Verenigd Koninkrijk ervaart problemen met de beschikbaarheid, zo blijkt uit onderzoek. Een maand lang werden sites door MyWebAlert bekeken. John Earley, directeur van MyWebAlert, vindt de resultaten verrassend. ‘Juist in de retailsector zou online veerkracht moeten zijn,’ zo stelt hij. Geen enkele organisatie uit het onderzoek bleek in staat te zijn de doelstelling van 99,99 procent beschikbaarheid te kunnen bereiken.
Eerder onderzoek door de organisatie toonde al aan dat de online beschikbaarheid van websites van organisaties (uit de FTSE 1000, de index voor beursgenoteerde bedrijven) bij 43 procent niet in orde was. De retailsector doet het dus bijna even slecht. ‘Organisaties met een hoge beschikbaarheid zullen winnen in de e-economie,’ aldus Earley.
Volgens HMV, één van de organisaties die slecht uit het onderzoek naar voren kwam, zou een verbetering van de site verantwoordelijk zijn voor de tijdelijk slechte bereikbaarheid. ‘In de loop van de afgelopen maanden hebben wij hard gewerkt om de site te verbeteren’ zegt Gideon Lask, verantwoordelijk voor de internetactiviteiten bij HMV. ‘Dit kan geleid hebben tot korte onderbrekingen voor de gebruikers van de site. Maar wij hebben geprobeerd dit te minimaliseren door vooral op lage gebruikstijden aan de site te werken.’
Op de site van British Airways registreerde de onderzoekers op een middag zelfs een onderbreking van elf minuten. ‘Wij hebben de interne doelstelling om tussen 8 uur ’s ochtends en 1 uur ’s nachts honderd procent beschikbaar te zijn. De meeste dagen halen we die doelstelling, maar we hebben af en toe ook uitglijders,’ aldus een woordvoerder van Britisch Airways.
Het onderzoek benadrukte ook succesverhalen. Zo waren de sites van onder andere O2, Amazon, Top Shop, Borders en Tesco zeer goed bereikbaar.
MyWebAlert controleerde 73 websites tussen 30 Januari en 28 Februari dit jaar, en gebruikte daarbij drie afzonderlijk gevestigde controlesystemen.
Bron: ecommercetimes.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse retail-sites slecht bereikbaar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.