Twinkle | Digital Commerce

Zalando investeert in Premium-sectie, haalt Emeza uit de lucht

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Zalando heeft Emeza.de uit de lucht gehaald. Wie nu een bezoek wil brengen aan de site, waarop kleding uit het hogere segment was verzameld, belandt in de vernieuwde Premium-omgeving van Zalando.


Het is nog maar iets langer dan een jaar geleden dat Zalando zijn luxe zuster Emeza introduceerde op zijn thuismarkt. Duitse liefhebbers van designer fashion konden er inloggen met hun Zalando-gegevens en items kopen die zonder uitzondering ook te vinden waren op Zalando.de. Dat het een spin-off van de pure player betrof werd echter niet aan de grote klok gehangen.

Reorganisatie
Een woordvoerder bevestigde in december aan Twinkle geruchten dat Zalando een reorganisatie zou doorvoeren. De webshop van het eigen kledinglabel Kiomo zou dicht gaan en die van Emeza mogelijk ook. Amper een jaar na de lancering ging die laatste shop inderdaad weer uit de lucht. Inmiddels worden Duitse fashionista's verwezen naar de Premium sectie op Zalando.de, die volgens Duitse bronnen in een nieuwe jas is gestoken en meer dan voorheen verschilt van de gewone homepage. Emeza.com is nog wel in de lucht.

Private labels
Zalando trok recentelijk al de stekker uit drie van zijn toen nog vijftien private kledinglabels. Afgelopen jaar boekte de nummer 3 van de Twinkle100 een omzet van 1,76 miljard euro, 52 procent meer dan in 2012.