Roelof Swiers is eigenlijk marketeer, maar werd na zijn studie Marketing & Communicatie door de wereld van e-commerce en digitale transformatie verleid. Al sinds 2012 adviseert hij organisaties in de selectie van PIM- en e-commerce-oplossingen. Roelof heeft inmiddels veel nationale en internationale b2b en b2c e-commerce projecten begeleid.
Sinds 2016 is Roelof Country Manager Benelux bij Intershop, al 25 jaar een leidende leverancier op het gebied van enterprise omnichannel e-commerce solutions en specialist in b2b-commerce. Sinds 2017 is hij ook lid van de expertgroep b2b Digital Commerce van Shoppping Tomorrow en gastblogger op Twinkle.
Intershop is bij het grote publiek niet heel bekend, maar speelt als partner van vele vooraanstaande organisaties een grote rol in hun commerce-strategie, zoals in de b2c-markt bij organisaties zoals De Bijenkorf, Jumbo Supermarkten, TomTom, Bugaboo en Jacobs Douwe Egberts. Daarnaast is Intershop specialist in b2b-commerce en werkt voor leidende organisaties zoals Bunzl, INDI, ZAMRO, Würth, Stiho, For Farmers, BMW, HP, Xerox en nog veel meer.
Roelof is specialist op het terrein van b2b en b2c e-commerce, synaptic commerce, omni-channel commerce, project management, marketing, sales, Intershop en MDM/PIM.