Mieke de Jong begon haar seo-carrière in 2008, als web editor bij DFDS Seaways. Met de voeten in de klei leerde ze er wat het effect is van (voornamelijk) content op de organische rankings en de boekingen. Ze bleef werkzaam in travel en ze werd seo-specialist bij Travix. Daar was ze mondiaal verantwoordelijk voor de organische vindbaarheid van de verschillende reismerken. Mieke adviseerde de contentmakers en ze stuurde een team in India aan voor de Engelstalige sites.
Sinds 2012 werkt Mieke de Jong bij S&D Interactive Media (SDIM). Het bureau, waarvoor inmiddels zo’n twintig professionals werken, werd in 2006 opgericht door Jan Dirkzwager.
Conversieoptimalisatie wordt steeds belangrijker binnen seo. Het had bij Travix al Miekes interesse en bij SDIM specialiseerde ze zich daar verder in. Data analyseren en daar acties aan koppelen past heel goed bij haar. Mieke lost de puzzel graag op: waar lekt een site bezoekers c.q. omzet en hoe kunnen we dat gat het beste dichten? Ook de liefde voor content bleef.
Mieke omschrijft zichzelf als een creatief, analytisch, grappig, behulpzaam en eigenlijk gewoon een leuk mens. Ze houdt ervan om te kletsen over haar vak en ze staat dan ook altijd open voor vragen daarover.