Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt april 2025: hippe tegels, coole bekers en knappe krullen

2025-04-24
1000562
  • [nieuws]
  • 1:43

Maandelijks licht Twinkle enkele bijzondere nieuwkomers uit in de rubriek: Nieuw in de Markt. Welke webshops verdienen hun plek in de top van de vaderlandse e-commerce? Wie vindt een gat in de markt? Deze keer: Tegelstudio Sierra, Kuga Store en Mandy’s Curl Experience.

Tegelstudio Sierra: Tegelstudio met visie

‘Tegelverkoop, advies op maat, ontwerpservice en vakkundige installatie’, zo vat eigenaresse Kimberly Voerman de dienstverlening van Tegelstudio Sierra samen. De nieuwe webshop – naast een fysieke winkel in Kampen – biedt een zorgvuldig geselecteerd assortiment tegels van topkwaliteit, met exclusieve ontwerpen van merken als Cerkoni en Tile Stories. Dankzij directe levering vanuit fabrikanten zijn de tegels snel in huis en blijven de kosten laag. De klantbeleving staat centraal en Voerman werkt aan online tools waarmee bezoekers zelf hun tegelwand of -vloer kunnen visualiseren. Ook uitbreiding naar complete badkamers staat op de planning.

Kuga: Functioneel design met een goed doel

Kuga-store.nl verkoopt herbruikbare thermosbekers en koelboxen met een Zuid-Afrikaans design, geïnspireerd op natuur en avontuur. De webshop is een initiatief van Gosmart.eu en de Zuid-Afrikaanse Kruger-stichting. Een deel van de opbrengst ondersteunt natuurbehoud via de Kuga Foundation. Mede-eigenaar Maxim Hakemulder richt zich op milieubewuste consumenten met storytelling, visuele content en influencers. Een opvallend product is de Sparkle Flute – een afsluitbare champagnebeker. De logistiek loopt via Nederland en Zuid-Afrika, zodat wereldwijd flexibel geleverd kan worden.

Mandy’s Curl Experience: Voor krullen met karakter

Met jarenlange ervaring als krullenkapster startte Mandy Roovers haar eigen webshop: Mandy’s Curl Experience. Ze ontwikkelde een complete productlijn voor krullend haar, gebaseerd op praktijkervaring en klantfeedback. Bezoekers vinden er niet alleen producten, maar ook advies, blogs, een krullenquiz en workshops. ‘Alles is gericht op het vinden van je ideale krullenroutine’, aldus Roovers. De webshop werkt samen met bureaus voor social media en online zichtbaarheid, en bouwt via platforms als Instagram en TikTok aan een actieve community.

Benieuwd naar de volledige artikelen? Deze lees je in Twinkle 4. Abonnee worden? Dat kan natuurlijk ook! Check hier voor de mogelijkheden!