Het werd eerder dit jaar al aangekondigd, maar de online marktplaats van supermarktketen Kaufland is nu ook live in Oostenrijk. Het is de eerste keer dat Kaufland uitbreidt naar een land waar de keten nog geen fysieke aanwezigheid heeft.
Volgens het bericht op LinkedIn zijn er al 3.000 verkopers aan boord om de meer dan drie miljoen producten aan de nieuwe Oostenrijkse klanten aan te bieden.
Uitbreidingsplannen
In april 2024 liet Kaufland al weten plannen te hebben voor deze uitbreiding. Voorheen was de Kaufland-marktplaats alleen in thuismarkt Duitsland beschikbaar, vorig jaar breidde deze voor het eerst uit, naar Tsjechië en Slowakije. Vorige maand kwam daar Polen bij en nu dus ook Oostenrijk. Gerald Schönbucher, ceo van Kaufland e-commerce, vertelde toen hierover: ‘Kaufland Global Marketplace biedt internationale en lokale verkopers een nog betere infrastructuur om hun producten snel en eenvoudig online te verkopen in meerdere landen tegelijk. In Duitsland, Tsjechië en Slowakije behoren wij tot de grootste marktplaatsen van het land. Hetzelfde willen we nu bereiken in Polen en Oostenrijk.’
Onze ervaring is dat Kaufland een stuk eenvoudiger, overzichtelijker en transparant is ten opzichte van Amazon. Voor zowel kopers als verkopers. Kaufland heeft als moederconcern de Lidl groep achter zich zitten, dus voor de lange termijn zien we het rooskleurig in! We hebben al een aantal klanten geholpen met mooie rankings op Kaufland.de via Kaufrank.nl. Eerlijk is eerlijk: Je zult hier minder sales zetten dan op BOL en Amazon, maar de potentie is er.
Je reactie op Bram: