Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Hoograven

2023-05-03
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Hoograven Traptechniek lanceerde onlangs een eigen webshop waarin klanten via een trappenconfigurator zelf online hun trap kunnen samenstellen.

Hoograven, gevestigd in Montfoort, is een van de oudste trapfabrieken van Nederland, steekt directeur Nick Dix voortvarend van wal. De onderneming levert hoofdzakelijk aan aannemers door heel Nederland, maar heeft ook – hoewel naar eigen zeggen te weinig – particulieren en zzp’ers in het klantenbestand. ‘Innovatief aan onze webshop is het feit dat wij een aantal trappakketten van te voren hebben samengesteld en dat we geen moeilijke technische vragen stellen over de maatvoering. We hebben geprobeerd het proces zo eenvoudig mogelijk te maken’, aldus de directeur. Klanten kunnen kiezen uit twee categorieën: trappen met dertien treden en trappen met zestien treden. Daarbinnen zijn keuzes mogelijk voor steektrappen of kwart-hoeken links/rechts en boven/beneden. Na bestelling wordt een klant gebeld om samen de order nog even door te nemen. ‘Onze scherpe prijs en kwaliteit onderscheidt ons van andere webshops in deze branche’, meent Dix. De bouwpakkettrappen zijn gemaakt van Noord Europees vuren dat uit goed beheerde bossen komt, aldus de site. Behalve de trappen zijn in de webshop ook bijpassende leuningen, balusters en behandelingsproducten te koop.

Orders worden op maat gemaakt en na circa drie weken via eigen transport of extern ingehuurde vervoersbedrijven naar de klant gebracht. Dix: ‘We leveren dus zowel b2b als b2c. Indien gewenst zorgen we door het hele land ook voor plaatsing en montage.’ Desalniettemin zijn de bouwpakkettrappen ontwikkeld als zelfbouwtrap en worden ze geleverd met een handleiding, zijn de gaten voorgeboord, treden genummerd en uitsparingen waar nodig aangebracht.

Momenteel wordt voor naamsbekendheid vooral ingezet op socialmediakanalen en op free publicity via informatieve platforms als ArchitectenPunt Interieur. De grootste uitdaging bestaat voor de directeur nog uit het gevonden worden op internet. In de toekomst wil hij een nieuwe doelgroep aanboren en moet de webshop rendabel zijn.