Als eerste payment service provider (PSP) biedt Pay. nu ook betalen in termijnen aan voor de zakelijke markt in samenwerking met in3. Voor de consumentenmarkt was in3 al beschikbaar via Pay, maar vanaf nu is deze betaaloplossing ook beschikbaar voor zakelijke orders van 100 tot 10000 euro. MaxICT is de eerste webshop die de betaalmogelijkheid in3 aanbiedt aan haar zakelijke klanten.
Het verschil
Op het eerste gezicht is er weinig verschil in vergelijking met het gebruiken van in3 als een particuliere gebruiker. Betalen in drie termijnen, geen rente en betaalgarantie voor de verkoper. Toch zijn de verschillen er wel degelijk. Zo is de creditcheck, waarmee in3 beoordeelt de koper kredietwaardig genoeg is om de betaling te voldoen, grondig aangepast zodat bedrijven goed kunnen worden getoetst. Een tweede grote verschil is het te besteden bedrag. Waar consumenten tot drieduizend euro kunnen betalen, is dit voor zakelijke bestellingen mogelijk tot tienduizend euro. Consumenten kunnen via de app hun bestedingslimiet en bestellingen inzien, voor bedrijven is er (vooralsnog) geen app beschikbaar.
Hans Langenhuizen, CEO van in3 is trots op deze nieuwe mijlpaal voor het bedrijf: “Wij hebben weer een knap product opgeleverd dat maatwerk biedt voor B2B-betalingen in Nederland. Het ademt hetzelfde gevoel en gemak dat je van In3 gewend bent. De eerste stap is de uitrol met Pay. in de check-out.”
Dat Pay. de eerste payment service provider is die in3 voor de zakelijke markt aanbiedt, is geen toeval. Vorig jaar was Pay. namelijk ook de eerste PSP die betalen met in3 mogelijk maakte in de fysieke winkel. “Met MaxICT en Pay. onderhouden we al jaren een goede relatie en het is mooi dat we dit samen hebben kunnen opzetten.” aldus Langenhuizen.
Jeroen van Daalen, founder MaxICT: “Met in3 voegen we betaalgemak toe voor onze klanten. Zeker in deze onzekere tijden is het fijn om een betaaloplossing te kunnen bieden waarbij de ondernemer de ruimte krijgt om in drie termijnen en zonder rente te betalen via iDEAL. In3 maakt het mogelijk om noodzakelijke investeringen naar voren te halen. Daarnaast zijn we als innovatieve ICT partij trots dat we dit als eerste klant in Nederland live brengen in samenwerking met in3 en Pay.”
Pay. doet altijd haar best om merchants en partners zo goed mogelijk te ontzorgen zodat de focus altijd op online ondernemen ligt. Behalve het aanbieden van diverse betaalmethoden zijn er ook andere klantbehoeften. Dit verschilt per (web)winkel.
Van Daalen: “Van de diverse betaalmethoden tot de gemakkelijke implementatie: Pay. biedt voor ons hét totaalpakket. Wij kunnen ons verder richten op het verbeteren van de dienstverlening van MaxICT terwijl Pay. door haar aanvullende diensten en betrouwbare techniek het betaalgemak van onze klanten verbetert en verhoogt.”
Dit artikel verschijnt op initiatief van Pay.