Twinkle | Digital Commerce

PostNL toont duurzame bezorgopties in check-out

2022-10-12
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

PostNL heeft een koppeling ontwikkeld waarmee in de check-out te zien is welke duurzame bezorgoptie beschikbaar zijn.

Volgens de bezorger kunnen webshops hiermee eerlijk en transparant communiceren over duurzame bezorging. Als de consument een bestelling plaatst bij een webshop die gebruikmaakt van de duurzame bezorgopties, krijg hij naast het tijdvak van de bezorging, ook via een melding of icoontje te zien of de webshop daar duurzame bezorging bij aanbiedt. Ook de PostNL-afhaalpunten en de pakketautomaten zijn hier volgens PostNL in meegenomen, omdat ze ervoor kunnen zorgen dat bezorgers minder stops maken.

‘We moeten als gehele keten samenwerken om de e-commerce verder te verduurzamen’, stelt Suzanne Debrichy, commercieel manager Stadslogistiek & Duurzaamheid bij PostNL. ‘Het is daarbij belangrijk om transparant te zijn naar klanten en consumenten. We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het verder verduurzamen van ons logistieke netwerk en zetten nu een volgende stap. Zo bezorgen we steeds meer pakketten op een duurzame manier.’

De stap moet ook bijdragen aan de ambitie van PostNL om in 2025 emissievrij te bezorgen in 25 binnensteden en uiterlijk 2030 alle pakketten en brieven in de Benelux emissievrij te bezorgen in de last mile.