De online omzet was in augustus 0,4 procent lager dan in dezelfde maand in 2021. Wel lag de online omzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen hoger.
Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Pure players zetten in augustus 2,6 procent minder om dan een jaar eerder, bij multi-channelers steeg de online omzet juist met 2,7 procent. Na een stevige daling in online omzet in de eerste maanden van dit jaar is deze de laatste maanden op een plateau beland. In juli was nog sprake van een groei van 3,7 procent. Cijfers van dit jaar worden wel vergeleken met een jaar waarin de online groei uitzonderlijk groot was.
Wat ook opvalt is de grote verschillen in online omzet gemeten naar branche. Zo zagen kleding en modewinkels de online omzet in augustus dalen met 1,9 procent terwijl er een maand eerder nog sprake was van een groei van 26,9 procent. Het tegenovergestelde is aan de gang bij consumentenelektronica, daar kwam de omzet in augustus ook 1,9 procent lager uit. In juli was dat nog -7 procent.
De totale detailhandel zag de omzet met 1,7 procent toenemen. Het verkoopvolume was echter wel 6 procent lager. Vooral de omzet van foodspelers groeide flink, met 7,7 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: online omzet blijft nagenoeg gelijk in augustus
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.