De nieuwe webshop Kuib ontvangt het vlees in porties bevroren van partners. De bevroren toestand wordt gedurende de gehele transportketen zorgvuldig bewaakt.
‘We willen mensen met een goed gevoel laten genieten van biologisch vlees', zegt Bart van de Ven, medeoprichter van Kuib. In de webshop zijn biologische vleespakketten te koop, zowel in losse verkoop als via een flexibel lidmaatschap. ‘De wereld verandert. We moeten samen naar een duurzamer consumptiepatroon. Biologisch kan daaraan bijdragen, dus hoe groter het aanbod, hoe beter’, aldus Van de Ven. ‘Vlees heeft momenteel niet zo’n beste naam, maar daarom hoeft niet de hele wereld vegan te worden’, vervolgt hij. ‘Met z’n allen minder vlees eten helpt al veel. En áls je vlees eet, laat dat dan goed vlees zijn, met aandacht voor dierenwelzijn en biodiversiteit.’
Om naamsbekendheid te genereren zetten de oprichters SEO, SEA, social ads en social media in. Ook werken ze samen met olympisch atleten Tony van Diepen en Diane van Es: ‘Biologisch vlees is onderdeel van hun uitgebalanceerde eetpatroon.’
Van de Ven vindt het nog wel een uitdaging om mensen ervan te overtuigen biologische producten aan te schaffen. ‘Er is veel bewustwording, maar weinig actie. Als het erop aankomt kiezen mensen eerder voor hun portemonnee dan voor hun idealen.’ Toch is hij ervan overtuigd dat biologisch de toekomst is. Binnenkort wordt het, op verzoek van de eerste groep klanten, mogelijk om in de webshop zelf een vleesbox samen te stellen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Biologisch vlees in de Kuib
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.