Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: The Bonsaïst

2022-08-26
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Authentieke en originele bonsaibomen, geïmporteerd uit Azië, met bij elke boom een uniek verhaal. Sinds maart online te koop bij The Bonsaïst.

‘De drijfveer achter de nieuwe webshop is de passie voor en affiniteit met de Aziatische cultuur, gecombineerd met de ambitie om te ondernemen en iets tofs neer te willen zetten’, meldt mede-eigenaar Victor Vriends. Het assortiment van Thebonsaist.com is ingedeeld in een Home Collection, bestaande uit bonsaibomen voor binnen, en een Private Collection, een aantal unieke exclusieve bomen voor buiten.

De bomen worden ná bestelling uit de kas gehaald en op diezelfde dag verzonden. ‘Het leveren van onze bomen in goede, gezonde staat is uiterst belangrijk, en het perfectioneren hiervan is niet van de ene op de andere dag tot stand gekomen’, aldus Vriends. Het was een proces van trial and error. ‘We brengen de boom nu vanuit de kas rechtstreeks naar de inpakplek. Daar wordt hij iets bijgeknipt en van dode takjes ontdaan – maar niet te veel, want sommige liefhebbers willen dat graag zelf doen. Daarna wordt achtereenvolgens de pot schoongemaakt, de boom in folie gewikkeld zodat-ie vochtig blijft en kan overleven in een doos, dan komt er stevig karton om de boom heen en tenslotte gaat-ie met veel opvulpapier in een doos. Last but not least voegen we onze “Certificate of Authenticity” en “Care Guide” toe.’

Uitdaging daarbij is overigens nog wel de boom heelhuids bij de klant te krijgen op een manier die schaalbaar is, laat de eigenaar weten.

Voor de naamsbekendheid zet Vriends voornamelijk in op Instagram en Facebook. Hij is aan het testen met TikTok en op de langere termijn staan Google Ads en Pinterest op het programma.

In de toekomst willen de eigenaren Europa in en bovendien producten verkopen als geurkaarsen, wierook en thee, zo besluit Vriends: ‘Rituals is ons grote voorbeeld.’