Warenhuis de Bijenkorf zag in het afgelopen boekjaar zijn online omzet met tien procent toenemen ten opzichte van het jaar ervoor. Ook steeg het aantal webshopbezoekers met tien procent.
Er worden geen exacte online omzetcijfers genoemd over het boekjaar, dat van januari 2021 tot januari 2022 liep. De gehele omzet steeg met tien procent tot 448 miljoen euro, het operationeel verlies kwam uit op 33,3 miljoen euro. Het boekjaar 2021 werd flink beïnvloed door covid-19, wat de resultaten drukt. In totaal waren de winkels 17 weken gesloten, vijf weken meer dan in 2020. Daardoor daalden het aantal bezoekers in de winkel met 18 procent.
Vorig jaar breidde de Bijenkorf nog uit naar Monaco en Luxemburg. Giovanni Colauto, ceo van de Bijenkorf, vertelt: ‘Zowel in Nederland als de nieuwe landen waarin we actief zijn, hebben we onze klantenbasis weten te verstevigen door het continu bieden van een bijzondere klantbeleving. Veel klanten hebben ook gebruik gemaakt van de mogelijkheid om artikelen van luxe merken vanuit de winkel thuis te laten bezorgen.’
Dankzij winkelen op afspraak wist de Bijenkorf de conversie te verhogen met 17 procent en het gemiddelde bonbedrag met 13 procent. De onderneming wist het aantal klanten dankzij de e-commerceactiviteiten in 2021 vast te houden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet stijgt met 10 procent bij de Bijenkorf
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.