Twinkle | Digital Commerce

H&M opent virtuele showroom

2022-04-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:50

Kledingketen H&M heeft een digitale showroom geopend om nieuwe collecties te presenteren. De pilot loopt in eerste instantie alleen in Centraal-Europa.

Bezoekers kunnen rondlopen, 3D-geanimeerde kledingstukken bekijken en praten met andere gasten (zowel via een chat als verbaal). De showroom werd op 5 april geopend en is momenteel toegankelijk voor media, influencers en stylisten. Mogelijk wordt het in de toekomst ook ingezet voor evenementen en lanceringen voor een breder publiek.

De virtuele ruimte werd ingericht in samenwerking met digitaal bureau Dept en Journee, een platform waarmee metaverses gebouwd kunnen worden. Vooralsnog is het alleen toegankelijk in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Slovenië.

Begin januari van dit jaar gingen er geruchten rond dat H&M een winkel opende op metaverse platform Ceek City. Dit bleek een misverstand, zo bevestigde een woordvoerder van de kledingketen aan Fashionunited. Het bleek te gaan over een virtuele winkel die Ceek had gepresenteerd aan H&M, maar de modespeler zelf had er niets mee te maken.