De online verkoop wordt een steeds belangrijker onderdeel voor de Zweedse kledingretailer H&M. Het bedrijf zag de omzet van het online kanaal het afgelopen jaar met 30 procent groeien, met als gevolg dat deze nu goed is voor 32 procent van de totale verkopen.
Dat blijkt uit het jaarverslag van de retailer. De totale omzet van het bedrijf steeg met 6 procent naar 198,9 miljard Zweedse kroon, omgerekend zo’n 18,9 miljard euro. Onder de streep blijft daar een nettowinst van 1 miljard euro van over.
Maar bovenal kan H&M weer de blik naar voren richten. Het bedrijf zag vorig jaar door de coronapandemie een flinke dip in de verkopen, maar is die inmiddels alweer te boven. ‘We zien grote kansen om zowel duurzaam als winstgevend te groeien. Het doel voor 2030 is om de verkoop te verdubbelen en tegelijkertijd onze ecologische voetafdruk te halveren’, stelt ceo Helena Helmersson. Ook moet de winstgevendheid verbeteren.
Op de korte termijn heeft H&M ook plannen voor het online kanaal. Zo komen er dit jaar webshops in Wit-Rusland, Colombia, Kazachstan, Peru en Oekraïne.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online wordt steeds belangrijker voor H&M
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.