Supermarktketen Hoogvliet is een proef gestart met het afleveren van bestelde boodschappen in speciaal afsluitbare boxen die in de voortuin van de klant staan. De test duurt twee maanden.
De zogeheten Delivery@home bezorgboxen staan in Bleiswijk. Met een app kan een Hoogvliet-bezorger de met klimaatbeheersing uitgeruste box openen, waarna de boodschappen erin kunnen en de box weer gesloten wordt. De gekoelde boodschappen blijven gekoeld tot de ontvanger de box heeft geopend en de levering eruit heeft gehaald.
Tijdslot
‘Hoe fijn is het als je niet meer thuis hoeft te blijven als je boodschappen of pakketjes worden bezorgd? Dankzij het bezorgbankje kunnen wij volledig contactloos, veilig en geklimatiseerd bezorgen. Het biedt ook mogelijkheden om de druk op de tijdsloten op te lossen die sinds de corona-uitbraak is ontstaan. We kunnen namelijk slim leveringen toewijzen aan de beschikbare boxen en zijn niet meer gebonden aan relatief krappe tijdsloten van twee uur’, is directeur marketing & e-commerce Sebastiaan van Duijn van Hoogvliet enthousiast over de pilot.
Voor de proef met de bezorgbox is de supermarktketen een samenwerking aangegaan met The Chain Never Stops.
Lees ook: Walmart test slimme koelbox
Blijft onduidelijk wat de proef is. Wie betaalt er straks voor die box? Wat kost de box? Wie is er aansprakelijk voor de inhoud vd box tot consument het pakje ophaalt? Het ziet er trouwens niet uit, dus wachten blijft tot het uiteindelijk ingebouwd wordt bij nieuwbouw.