Twinkle | Digital Commerce

Tommy Hilfiger lanceert circulaire webshop

2020-10-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

‘Tommy for Life’ is het nieuwe circulaire businessmodel waarbij tweedehands en/of beschadigde kledingstukken van Tommy Hilfiger worden gerepareerd of getransformeerd in nieuwe producten. De items worden opnieuw verkocht via tommyforlife.com.

De pilot vindt plaats in Nederland, zo weet FashionUnited. Daarna wordt het uitgebreid naar andere Europese markten in 2021. Het programma kent drie onderdelen: Reloved, Refreshed en Remixed. Reloved zijn tweedehands kledingstukken die consumenten hebben ingeleverd, Refreshed omvat herstelde kledingstukken vanuit winkels en retourzendingen en binnen Remixed worden items die niet meer te repareren zijn gebruikt om nieuwe designs te ontwikkelen. De laatste categorie is vanaf volgend jaar beschikbaar.

Make it Possible

Tommy for Life is onderdeel van het duurzame initiatief Make it Possible, waarbinnen het bedrijf ook heeft aangekondigd dat ze hun producten volledig circulair willen hebben voor 2030. Martijn Hagman, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe ceo: ‘Tommy for Life biedt een oplossing voor een van de grootste uitdagingen van deze industrie: veranderen van een ‘take-make-waste’ aanpak naar een model waarin we onze producten en materialen zolang mogelijk blijven gebruiken. Onze investeringen in een business model dat hierin pioniert op deze schaal en complexiteit, zullen echt impact hebben - niet alleen op ons merk, maar ook op de toekomst van de branche als geheel.’