Twinkle | Digital Commerce

PepsiCo beweegt meer richting d2c met twee nieuwe webshops

2020-05-12
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Fabrikant PepsiCo heeft twee nieuwe webshops voor directe verkoop aan consumenten aangekondigd. Het bedrijf lanceert Snacks.com en PantryShop.com.

Op de webshops kunnen klanten terecht voor bekend merken van PepsiCo als Lay’s, Cheetos en Quaker. Waarbij Snacks.com logischerwijs bedoeld is voor de verkoop van snacks en op PantryShop.com ook ontbijtgranen en sportvoeding worden aangeboden. Volgens PepsiCo worden de webshops de komende tijd verder uitgebreid.

‘In deze onzekere tijden, nu steeds meer consumenten e-commerce kanalen gebruiken om eten en drinken te kopen, bieden PantryShop.com en Snacks.com shoppers een alternatief voor gemakkelijke en snelle toegang tot producten waar ze van houden’, aldus Gibu Thomas, senior vice president & head of ecommerce bij PepsiCo.

Unwasted

Begin dit jaar werd nog bekend dat PepsiCo voor het eerst in de Benelux direct aan consumenten ging verkopen. Met de lancering van initiatief Unwasted. Daarbij worden boxen aangeboden met daarin restvoorraden: producten die niet meer door supermarkten verkocht kunnen worden, maar nog wel goed genoeg zijn voor consumptie.