Twinkle | Digital Commerce

Next breidt uit met platform

2020-05-12
1000666
  • [nieuws]
  • 1:07

De Britse modeketen Next is van plan zijn digitale activiteiten uit te breiden. De keten lanceert een platform dat te vergelijken is met Farfetch.

Next wil zijn online activiteiten uitbreiden om als online host voor andere merken op te treden. Ceo Lord Simon Wolfson vertelt aan The Telegraph dat het bedrijf het afgelopen jaar stilletjes een platform heeft gebouwd waarmee Next tegen een vergoeding de online activiteiten van andere merken, waaronder website en back-end services overneemt.

Eigen url

‘De website zal de url hebben van het merk en zal eruit zien en aanvoelen als hun website. Het merk kan zelf het ontwerp kiezen en de creatieve controle houden, maar het zal gelinkt zijn aan alle elementen van ons platform. Op exact dezelfde manier als onze eigen website.’ vertelt de ceo aan de krant.

Total Platform

Het ‘Total Platform’ wordt getest op een high-end kledingmerk genaamd Little Label. Een (voorlopig) anonieme moderetailer met een omzet van rond de 30 miljoen pond heeft zich volgens The Industry Fashion ook aangemeld om de service te gebruiken.

Concurrentie

Met de uitbreiding lijkt Next de concurrentie aan te gaan met vergelijkbare platforms als Shopify en Farfetch. De verwachting is dat het ‘Total Platform’ populair zal zijn, gezien veel kleine retailers en merken hun fysieke winkels hebben moeten sluiten in verband met de coronacrisis.