Twinkle | Digital Commerce

Miele begint met wasservice

2019-02-20
1000562
  • [nieuws]
  • 1:18

Miele gaat zelf de was verzorgen voor inwoners van Amsterdam. De fabrikant van huishoudelijke apparatuur start met de dienst ‘Miele Laundry Club’.

Dat meldt MarketingTribune. De dienst haalt de was gratis bij klanten op en brengt het 48 uur later weer schoon en gestreken terug. De dienst is voor nu alleen in Amsterdam beschikbaar, maar zal later worden uitgebreid naar andere steden.

Miele stelt met de dienst in te spelen op een verschuiving in de markt, Stefan Verhoeven, managing director Miele Nederland: ‘Van product naar service en naar uitbesteding van diensten om tijd te besparen. Wij willen het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om de was te doen, zodat er meer vrije tijd overblijft voor leuke dingen.’

Consumenten betalen voor de dienst 35 euro per waszak, waar maximaal zes kilo aan wasgoed in past. Daarnaast betalen ze vijf euro meer per extra kilo was. Hangstukken, zoals overhemden, kosten 1,75 euro. Volgens Miele passen er in de zak zo'n dertig kledingstukken, goed voor twee of drie wasbeurten thuis. 

Bakfietsen

Miele werkt bij de wasservice samen met startup studio Aimforthemoon. Cycloon Post & Fietskoeriers levert per bakfiets de was. De bakfietsen zijn zo ontworpen dat ze gestreken overhemden en pakken hangend kunnen bezorgen. ‘Tijdens de pilot bleek dat klanten vooral het strijken uit handen willen geven. De wasservice wordt veel ingezet voor overhemden en fijne kledingstukken’, vult Jos Werner, manager van Miele Laundry Club aan.

Met de wasdienst gaat Miele de concurrentie aan met startup Dobbi. Dat met investeerder PostNL achter zich in een groot deel van het land al de was verzorgt.